11.2 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDecolmatarea canalului colector de pe Râului "înghite" 4 milione de euro

Decolmatarea canalului colector de pe Râului „înghite” 4 milione de euro

Primăria Craiova urmează să reabiliteze canalul colector de pe strada Râului. În 2021, primăria a comandat unei firme întocmirea documentaţiei necesare proiectului de reabilitare a canalului colector. Recent lucrările au fost scoase la licitaţie, iar valoarea lucrărilor se ridică la 20.760.337.44 de lei exclusiv TVA.

Primăria Craiova scoate la licitaţie lucrările de reabilitare ale canalului colector de pe strada Râului. După ce în 2021, primăria a comandat unei firme întocmirea documentaţiei necesare proiectului de reabilitare, acum, adminsitraţia locală este dispusă să cheltuiească 20.760.337.44 de lei pentru reparaţiile necesare şi decolmatarea canalului. Aceasta va fi împărţită astfel: pentru P.T. şi D.E. – 593.006,31 lei, fără TVA; pentru verificările tehnice de calitate – 29.650,32 lei, fără TVA; pentru documentele tehnice necesare obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor – 15.000,00 lei, fără TVA; pentrut asistenţa tehnică din partea proiectantului – 98.834,39 lei, fără TVA; pentru investiţia de bază: 19.766.877,02 lei, fără TVA şi pentru organizarea de şantier- 256.969,40 lei, fără TVA. Lucrările efectuate în urmă cu un deceniu, făcute de mântuială, şi-au spus cuvântul. Drept urmare, administraţia locală craioveană a decis să decolmateze canalul, să remedieze deficienţele, să dea o pantă corectă radierului, să reabiliteze carosabilul şi pistele de biciclete.

Decolmatare

Decolmatarea se va face cu utilaje mici, introduse în canalul colector

În descrierea procedurii se arată:

„Obiectivul principal care se dorește a fi atins prin această investiție de reabilitare a canalului colector — Stație de epurare Craiova este preluarea apelor pluviale colectate din zona urbana și transportul acesteia spre emisar în condiții tehnice și mai ales hidraulice care să respecte toate reglementările tehnice și care să nu permită deteriorări în timp a canalului sau a lucrărilor de infrastructură adiacente acestuia. Prezenta procedură de achiziţie publică se referă la următoarele lucrări de intervenţie la canalul colector, tronsonul cuprins între strada Brestei și camera de racord a canalului pluvial de pe str. Dimitrie Gerota”.

Tot aici se precizează că se va face decolmatarea canalului și investigarea defectelor ascunse. În canal vor fi introduse utilaje mecanice de mici dimensiuni care să înlăture depunerile de pământ cu care este colmatat colectorul. După această operaţiune se va trece la curățirea cu apă sub presiune a canalului, astfel încât să fie vizibil betonul, fără depuneri. După ce canalul va fi eliberat de mâl se remediază deficienţele, cuma r fi, aducere la cotă a capacelor care în prezent sunt acoperite cu pământ. Vor fi suplimentate gurilor de acces, astfel încât acestea să fie la distanţe de maxim 150 m una de cealaltă. Se va umbla şi la panta canalului prin turnare beton de panta şi la final se închid rosturilor dintre prefabricate.

Se reabilitează şi pistele de biciclete

Lucrări de reabilitare se vor efectua şi la suprafaţă mai bine spus la pistele de biciclete. Carosabilul acestora va fi refăcut. În zonele unde asfaltul este lăsat pe carosabil, trotuar şi pista de biciclete se va decoperta se pune un strat de pământ după care se compactează şi se toarnă covor asfaltic.

Casetare de mântuială

Se alege praful de strada Râului!
Se alege praful de strada Râului!

Canalul colector are o lungime de 5,15 km, pleacă din Balta Craioviţa şi se varsă în Jiu. Acesta se întinde de-a lungul celor două benzi de mers ale străzii Râului. De la intersecţia cu strada Brestei şi până la intersecţia cu strada Popoveni, canalul a fost închis şi casetat cu casete prefabricate de beton armat.

Lucrările de casetare s-au efectuat în perioada anilor 2013-2016. În schimb, tronsonul cuprins între strada Popoveni şi bdul. Romanescu este deschis, necasetat. De-a lungul timpului autorităţile cât şi craiovenii au constatat că strada se prăbuşeşte. În cele din urmă au concluzionat că aceste lăsări ale asfaltului sunt cauzate de canalul colector care este plasat între cele două sensuri de mers. Mai precis, infiltrațiile de apă provenite din canal au compromis artera de circulaţie. Îmbinările dintre casetele de beton ale canalului au cedat și apa s-a infiltrat sub covorul asfaltic și a ros pe unele porțiuni pământul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS