Colecţionarii bogaţi de maşini au cheltuit o sumă record la licitaţiile de maşini clasice de pe Insula Amelia, din Florida, organizată weekendul trecut, fapt ce sugerează că piaţa rămâne puternică în ciuda temerilor de recesiune şi a acţiunilor în scădere, transmite CNBC, citat de News.ro.
Vânzările totale la licitaţia de pe Insula Amelia au ajuns la 178,4 milioane de dolari – un record pentru eveniment, depăşind recordul din 2016, de 140 de milioane de dolari, potrivit companiei de asigurări şi evenimente pentru maşini clasice Hagerty.
Maşini trofee
Peste 390 de maşini au fost vândute, la un preţ mediu de 455.293 de dolari, în creştere de la 435.939 dolari.
Un total de 43 de maşini s-au vândut cu peste 1 milion de dolari, în creştere faţă de 33 de anul trecut, potrivit Hagerty.
Vânzările ridicate şi preţurile mari oferă cel mai recent semn că piaţa obiectelor de colecţie sfidează în mare măsură temerile de recesiune, creşterea ratelor dobânzilor şi o piaţă de valori în scădere.
În timp ce colecţionarii încep să renunţe la unele oferte cu preţuri excesive, cererea generală pentru maşini trofee de top rămâne puternică, în special în rândul unei noi generaţii de colecţionari millennial şi Gen Z.
”Piaţa este cu adevărat puternică, dar nu este supraîncălzită”, a spus McKeel Hagerty, CEO al Hagerty.
Șapte mașini Ferrari în top 10 cele mai scumpe
Cea mai scumpă maşină vândută pe Insula Amelia a fost un Ferrari 250 GT SWB California Spider din 1962, vândut de Gooding & Company pentru 18 milioane de dolari – stabilind un record pentru o maşină vândută la licitaţiile de pe Insula Amelia.
Pe locul secund a fost un Pagani Zonda R Coupe din 2010, care s-a vândut cu 5,3 milioane de dolari de RM Sotheby’s, urmat de un Ferrari F50 Coupe din 1995, care s-a vândut cu 5,1 milioane de dolari de RM Sotheby’s.
Din primele 10 cele mai scumpe maşini vândute, şapte au fost Ferrari, arătând dominaţia continuă a mărcii în vârful pieţei de maşini clasice.
Hagerty a spus că vânzările de astăzi primesc un impuls suplimentar de la colecţionarii mai tineri care preferă ceea ce el numeşte ”supermaşini analogice” – maşini sport din anii 1980 şi 1990 care au aspectul şi performanţa multor supermaşini de astăzi, dar la un preţ mai mic şi cu aspect retro.
Cu toate acestea, unii ofertanţi au părut să se oprească la preţurile cerute: conform indicelui K500 Classic Cars de la Kidston, 60% din vânzările de pe Insula Amelia au avut loc la preţuri sub estimarea lor cea mai mică, comparativ cu 48% anul trecut.