11.2 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAngajaţii Ford Otosan au vrut să protesteze, primăria a spus „pas“

Angajaţii Ford Otosan au vrut să protesteze, primăria a spus „pas“

Sute de angajaţi din cadrul Ford Otosan au vrut să iasă în stradă şi să îşi spună nemulţumirile legate de neplăcerile îndurate de când au început lucrările făcute de Compania de Apă Oltenia în zona fabricii. Însă, Primăria Craiova nu a fost de acord cu solicitarea acestora şi nu le-a aprobat protestul.

„Sunt lucrări ce satisfac necesităţi generale ale unei întregi comunităţi, implicit ale companiei dumneavoastră“

Mii de muncitori din cadrul Ford Otosan au de suferit din cauza lucrărilor de construire a rețelei de canalizare pe care Compania de Apă le-a iniţiat pe strada Henry Ford, în zona fabricii. În primul rând, programul le-a fost devansat cu o oră. În al doilea rând, restricţiile de circulaţie le-au scos peri albi până să ajungă la serviciu. Aşadar, muncitorii din cadrul Ford Otosan au vrut să îşi strige nemulţumirile şi să atragă atenţia asupra faptului că administraţia locală nu a luat în calcul să iniţieze lucrările în timpul concediului din vară. Numai că primăria le-a răspuns că nu le aprobă protestul.

„Referitor la cererea dumneavoastră, înregistrată la Primăria Municipiului Craiova, prin care notificaţi autoritatea locală cu privire la organizarea unei acţiuni de protest în Piaţa Mihai Viteazul, în data de 11.05.2023, la care menţionaţi că vor participa aproximativ 500 de persoane, având ca scop manifestarea împotriva lucrărilor aflate în desfăşurare pe strada Henry Ford, prin prezenta vă comunicăm următoarele:

Obiectul cererii dumneavoastră nu intră sub incidenţa Legii nr 60/1991 privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice, având în vedere că este o solicitare de protest împotriva unor lucrări de interes public. Lucrările aflate în desfăşurare pe strada Henry Ford sunt de interes public. Ele reprezintă un obiectiv major pentru comunitatea locală şi pentru zonele învecinate. Sunt lucrări ce satisfac necesităţi generale ale unei întregi comunităţi, implicit ale companiei dumneavoastră.“, a transmis primăria liderei de sindicat“, se arată în răspunsul primit de Sindicatul Ford Otosan.

A contat comunitatea Ford Otosan pentru primărie?

În explicaţiile primite de la municipalitate se vorbeşte despre interesul unei întregi comunităţi. Doar că primăria şi CAO nu au luat în considerare comunitatea foarte mare pe care o reprezintă muncitorii din Ford, care au cel mai mult de suferit. Aşa că au dat drumul lucrărilor într-o perioadă în care fabrica se află în plin proces de producţie, iar toţi muncitorii sunt zilnic la muncă. Aceştia nu sunt nemulţumiţi de faptul că se fac lucrările, ci mai degrabă de perioada aleasă pentru începerea lucrărilor, dar şi de faptul că nu au existat informări în prealabil.

După ce au asistat la haosul creat în zona fabricii Ford Otosan, abia atunci reprezentanţii municipalităţii au avut discuţii cu conducerea Ford Otosan. Şi aşa cum era de aşteptat, toată responsabilitatea a căzut pe umerii fabricii. Aceasta a luat decizia de a modifica programul angajaţilor. Oricum, în zonă nu există rute alternative pentru a ajunge la fabrică. Însă, muncitorii din cadrul Ford spun că modificarea programului nu a rezolvat neapărat problema. De asemenea, că lucrătorii CAO nu sunt la lucru 24 din 24 de ore, aşa cum a promis compania din subordinea primăriei.

De ce se lucrează acum şi nu în altă perioadă?

Despre problemele din zona Ford, care au luat naştere odată cu lucrările pentru canalizare, GdS a scris pe larg într-un material publicat când a început haosul. Pe scurt, marea problemă este faptul că în zona sensului giratoriu de la Ford se aduna o cantitate foarte mare de apă după fiecare ploaie. Autorităţile locale nu au luat în calcul acest lucru atunci când au asfaltat toată strada Henry Ford, în 2017, fiindcă un teren viran, aflat la un nivel mai jos decât strada principală, colecta toată cantitatea de apă.

Numai că proprietarul a nivelat terenul în urmă cu aproximativ doi ani, iar autorităţile au rămas neacoperite. Aşadar, acum s-a luat decizia ca strada să fie spartă şi să fie introdus sistemul de canalizare. CAO a susţinut că lucrările nu mai pot suferi amânare, mai ales din cauza faptului că noile tramvaie ar avea probleme dacă ar circula prin apă. Bineînţeles, asta după ce va fi gata calea de rulare din zona fabricii Ford. Această lucrare dă şi mai mult situaţia peste cap.

Cât ar mai trebui să dureze haosul

Directorul Companiei de Apă promitea că vor face tot posibilul ca lucrările să fie finalizate la sfârşitul lunii mai. „Noi ne propunem să terminăm lucrarea în această lună. Însă, nu depinde numai de noi. Este posibil să mai găsim şi alte obstacole cum a fost acea conductă de gaze. Însă eu sper să nu mai fie cazul. De asemenea, mai este nevoie să ne permită şi vremea să terminăm la timp“, preciza Alin Şuiu.

GdS l-a întrebat şi miercuri, 24 mai, pe directorul CAO, dacă lucrările sunt în grafic. „Eu zic că vom termina luna aceasta cu siguranţă. Însă, de exemplu, în urmă cu trei zile, când s-a săpat, s-a găsit o porţiune mare cu pământ foarte nisipos. Era exact ca cenuşa. Într-o zi am reuşit să facem doar 3 metri de reţea, din păcate. Acum pare că solul şi-a revenit în zona în care lucrăm. Noi ne-am propus să terminăm, aşa cum am promis, până la finalul lunii. Se lucrează 24 din 24 de ore, doar că în timpul nopţii doar se sparge strada şi se sparge asfaltul. Dimineaţa, la 06.30, se intră în groapă. Eu nu pot să îi pun să lucreze noaptea în groapă. Pot apărea diverse chestiuni neprevăzute, cabluri electrice sau altele“, a precizat Alin Şuiu, directorul CAO.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS