Primăria Craiova pare că nu mai are frână atunci când vine vorba de distracţia oferită craiovenilor de zilele oraşului. În catalogul electronic din SEAP a mai apărut încă o cumpărare directă de „Servicii organizare evenimente educative pentru evenimentul Ziua Municipiului Craiova 2023“. Municipalitatea scoate din buzunar încă o sumă consistentă pentru o serie de ateliere şi activităţi dedicate copiilor. Acestea se vor desfăşura timp de două zile, iar suma plătită se ridică la peste 20.000 de euro. Nici Consiliul Judeţean Dolj nu se lasă mai prejos şi promovează inaugurarea a două cule din Brabova pe bani grei. Iar la Termo Urban Craiova s-a cumpărat scaun directorial cu masaj.
Primăria distrează copiii cu 10.000 de euro pe zi
Nu mai este un secret pentru nimeni că administraţia din Craiova dă cu banii în stânga şi-n dreapta pentru distracţie. Primăria nu termină bine organizarea unui eveniment că se apucă de altul. Pare că ţelul principal al municipalităţii este să îi menţină pe craioveni euforici. Iar cum Zilele Craiovei coincid şi cu Ziua Copilului, primăria nu a uitat acest lucru. Aşa că a alocat suma de 20.000 de mii de euro, pentru doar 12 ore de distracţie pentru copii.
Contractul pentru organizarea evenimentelor educative, care vor avea loc pe esplanada şi în foaierul Teatrului Naţional Marin Sorescu, a fost câştigat de S.C. ANTENA 3 S.A.. Potrivit cerinţelor tehnice specificate în contract, evenimentele se vor desfăşura pe 1 şi 2 iunie, timp de şase ore pe zi, în două etape. Astfel, atât pe 1 iunie cât şi pe 2 iunie, în intervalul ora 11.00 – 14.00, firma câştigătoare trebuie să organizeze activităţi generale, în zone fixe. Apoi, în intervalul orar 17.00 – 20.00 vor avea loc conferinţe pentru copii.
Ce activităţi vor avea copiii la dispoziţie
Acelaşi contract menţionează faptul că vor exista nouă zone special amenajate pentru copii. O zonă de conferinţe (vor fi trei teme: Cer, Pământ, Apă), o zonă cu un mini studio TV în care copiii se vor putea transforma în mici jurnalişti, o zonă de mini-cursuri de jurnalism, o zonă VR cu filme ştiinţifice, o zonă cu ecran touch cu diverse întrebări, o altă zonă de teatru – dialog, una unde se vor oferi diplome, o altă zonă de atelier în care se va realiza un mozaic din materiale reciclabile, iar ultima zonă va fi dedicată unor ateliere creative de pictură, arheologie sau benzi desenate. Pentru aceste activităţi care vor dura, în total, 12 ore în cele două zile, primăria scoate din buzunar 118.167 de lei cu TVA.
Pe lângă aceşti bani, pntru spectacolele organizate de Zilele Craiovei, primăria a investit încă 566.018 de lei.
Inaugurarea a două cule din Brabova, promovată cu peste 30.000 de euro
Şi Consiliul Judeţean Dolj este destul de darnic în această perioadă şi a ales să cheltuie peste 30.000 de euro (cu TVA) pentru a promova inaugurarea Culei Cernăteştilor şi Culei Izvoranu-Geblescu, ambele din localitatea doljeană Brabova. CJ Dolj şi-a dorit să promoveze cele două cule la o televiziune naţională. Acest contract a fost câştigat de S.C. ALL MEDIA COMPANY S.R.L. S.R.L, o firmă din Bucureşti.
Potrivit cerinţelor din contract, CJ Dolj vrea difuzarea unui material publicitar. Acesta trebuie să aibă o durată de minimum 30 de secunde şi să fie difuzat la o televiziune generalistă cu minimum 1,5 cotă de piaţă. De asemenea, CJ vrea filmare full HD, montaj şi voice over pentru publireportaj, dar şi publicarea acestuia în ziua inaugurarării celor două cule, pe 16 iunie. De asemenea, reportajul publicitar va trebui să aibă două difuzări (câte una la o televiziune diferită), în intervalul 18.00 – 21.00. Acelaşi contract stipulează şi publicarea unui comunicat de presă despre cele două cule pe cinci site-uri de ştiri. O altă cerinţă este promovarea evenimentului de către un influencer din social media. Acesta trebuie să fie nişat pe unul dintre domeniile cultural/istorie/antropologie/jurnalism. Totdată, influencerul va trebui să participe la evenimentul de inaugurare.
La Termo Urban, scaun cu masaj pentru secretară
Şi o altă cumpărare directă din catalogul electronic ne-a atras atenţia. Termo Urban Craiova a cumpărat un scaun mai special, cu masaj. Costul nu a fost unul exagerat (150 de euro), însă putea fi mult mai mic dacă nu ar fi existat anumite pretenţii. În descrierea produsului, Termo Urban a specificat că doreşte ca scunul să aibă „design sofisticat și ergonomic pentru suportul coloanei, buretare generoasă, spumă de înaltă calitate, opt puncte de masaj, funcție de încălzire spătar, spătar rabatabil, funcție șezlong, 130 grade, suport braț reglabil, suport picioare reglabil, înălțime reglabilă, cilindru gas, roți antiderapante cu protecție pentru pardoseli, material calitativ din piele ecologică, bază metalică rezistentă“.
Am contactat-o pe directoarea societăţii Termo Urban şi am întrebat-o de ce era nevoie de un astfel de scaun. Aceasta ne-a spus că a fost cumpărat pentru secretară. „Din câte ştiu, scaunul secretarei s-a rupt şi pentru dumneaei a fost cumpărat un alt scaun“, a spus Lorena Voican, directoarea Termo Urban Craiova.
Scaunul a fost returnat subit
Purtătoarea de cuvânt a societăţii Termo Urban a revenit cu un telefon şi a făcut alte câteva precizări. Se pare că, între timp, scaunul a fost returnat fiindcă secretara nu ar fi dorit, totuşi, un produs aşa special. „Doamna secretară avea nevoie de un scaun directorial, însă nu îşi dorea, neapărat, astfel de cerinţe speciale. Colegii de la Achiziţii doar au văzut că acel scaun era la ofertă, cu aproximativ 350 de lei redus de la preţul iniţial şi au considerat că este un preţ bun. Am înţeles că scaunul a fost deja returnat“, a precizat Maria Petroşanu.
Citeşte şi: RAADPFL cumpără gard viu artificial. Costul total ar putea ajunge la 130.000 de euro