Trenurile Soarelui circulă începând de astăzi. Peste 30 de „trenuri ale soarelui” către Constanța și către stațiunile de la mare vor circula, începând de astăzi și până la jumătatea lunii septembrie.
Adrian Vlaicu, şef serviciu Marketing al CFR Călători, spune că în acest an trenurile soarelui nu sunt mai puține, dar parte din cele care au circulat anul trecut au rămas în programul permanent de circulaţie şi atunci nu au mai fost evidenţiate ca special pentru acest program, conform hotnews.ro.
„Practic, nu rămâne niciun colţ din ţară nelegat cu litoralul – şi nu numai cu litoralul, ci şi cu zonele turistice cele mai importante. Cererea de transport a crescut şi pe celelalte zone turistice. Este adevărat, centrul de greutate este şi va fi litoralul în această vară”, afirmă Vlaicu, citat de Agerpres.
Programul „Trenurile Soarelui” va conecta toate regiunile ţării cu stațiunile de la mare
Programul „Trenurile Soarelui” va conecta toate regiunile ţării cu stațiunile de la mare. Este vorba despre trenuri directe dinspre Arad, Deva, Timişoara Nord, Reşiţa Nord, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureş, Braşov, Suceava, Iaşi, Galaţi, Buzău sau trenuri cu conexiune din Capitală. Acestea circulă la interval de 1-2 ore pe ruta Bucureşti Nord – Constanţa şi retur.
Majoritatea trenurilor care vin din ţară, a trenurilor lungi, care fac 10-12 ore, merg la Mangalia.
Sunt zece trenuri directe București – Mangalia
De la București, majoritatea trenurilor fac cam două ore și jumătate. Sunt zece trenuri directe București – Mangalia, oprind și în stațiunile de pe litoral (Eforie, Costinești, Neptun).
De la Constanța spre București, ultimul tren pleacă la ora 21.48. Tronsonul Constanța – Mangalia este parcurs în peste o oră. Cel mai rapid tren face 63 de minute pe cei 43 km, iar cel mai lent, 102 minute.
Timp de trei luni, vor fi 32 de trenuri directe ale Soarelui
Timp de trei luni, vor fi 32 de trenuri directe ale Soarelui (16 dus/16 întors, inclusiv ramurile aferente). Dintre acestea, 18 trenuri (9 dus/9 întors) au ca destinaţie/plecare Mangalia. De asemenea, 38 de trenuri (19 dus/19 întors) vor asigura legătura capitalei cu litoralul şi retur: 15 perechi din Bucureşti Nord (din care 9 perechi trec şi prin Bucureşti Băneasa), 3 perechi numai din Bucureşti Băneasa şi o pereche din Bucureşti Obor.
Toate trenurile InterRegio estivale au în compunere vagoane clasa climatizate
Pentru călătoria spre Delta Dunării, din 17 iunie, trenurile IR 1981/ R 8653 şi R 8656/ IR 1982 vor asigura zilnic legătura directă Bucureşti Nord – Tulcea Oraş şi retur pe întreaga durată a verii. De asemenea, în Medgidia va fi asigurată zilnic conexiunea spre Tulcea Oraş şi retur cu trenuri dinspre Capitală sau Constanţa.
Potrivit CFR Călători, toate trenurile InterRegio estivale au în compunere vagoane clasa climatizate, dotate cu prize electrice pentru încărcarea bateriei laptopului sau a telefonului mobil, toalete ecologice, uşi de acces şi intermediare semiautomate.
Citeşte şi: Donație importantă pentru Muzeul Național „Constantin Brâncuși”