2.9 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDEx Craiova - Piteşti ar putea fi gata integral la finalul lui 2025

DEx Craiova – Piteşti ar putea fi gata integral la finalul lui 2025

CNAIR a semnat ieri contractul pentru finalizarea lucrărilor pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești cu asocierea de firme turco-română condusă de Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi Anonim Sirketi. În schimbul a peste 100 milioane de euro, câştigătorul trebuie să construiască 17,7 kilometri de drum expres aflat pe teritoriul judeţului Dolj, între Craiova şi Robăneşti, în termen de un an şi jumătate.

După mai bine de trei ani de întârziere cauzată de italienii de la Tirrena Scavi S.p.a. Italia, CNAIR a semnat, ieri, un nou contract pentru finalizarea tronsului 1 din drumul expres Craiova – Piteşti. Cei 17,7 kilometri de drum vor fi construiţi de asocierea turco-română Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi Anonim Sirketi – Strade Bauunternehmung S.R.L. – Visio Construction Works S.R.L.

Tronsonul 1 de pe drumul expres Craiova – Piteşti, lucrări de 56%

Valoarea contractului este de circa 440 de milioane de lei fără TVA, adică peste 100 de milioane de euro. Termenul de execuţie este de un an şi jumătate, iar garanţia lucrărilor este de 10 ani. Anunţul a fost făcut pe Facebook atât de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cât şi de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Acesta din urmă a precizat că CNAIR a reziliat contractul cu fostul constructor italian, Tirenna Scavi, pe data de 21.12.2022 din cauza întârzierilor în derularea lucrărilor. Cât au lucrat italienii la tronsonul 1 nu este foarte clar, deoarece Grindeanu şi Pistol au prezentat date diferite.

Primul a spus că „la momentul rezilierii contractului anterior, stadiul lucrărilor era, în decembrie 2022, de 56,07%“, pe când Pistol a avansat un procent de 57,06. Cu siguranţă, unuia dintre ei „i-a fugit“ o cifră.

O firmă din Craiova lucrează la drumul expres Craiova – Piteşti

Mai important decât acest detaliu este ca firmele câştigătoare să termine lucrarea la timp. Trebuie menţionat că printre acestea se regăseşte şi o firmă din Craiova, Strade Bauunternehmung S.R.L, care a mai avut contracte cu statul. Strade Bauunternehmung s-a ocupat în ultimii ani de întreținerea drumurilor naționale şi de lucrările de modernizare a unor drumuri județene din Dolj.

Strade a finalizat în 2022 tronsonul II al DJ 552 Craiova – Cetate (Râpa Roșie – Cetate) și lucrează la modernizarea DJ 561 A, tronsonul Moțăței – Plenița – limita județului Mehedinți, și DJ 561 B, tronsonul Padea – Valea Stanciului.

Liderul asocierii câștigătoare, Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS, lucrează în prezent la modernizarea DN 6 Alexandria – Craiova, tronsonul de 50 km din județul Olt, pe un contract în valoare de 258 milioane lei. Asocierea turco-română a câştigat licitaţia organizată de CNAIR în dauna celei mai cunoscute firme din România, Spedition UMB, deţinută de Dorinel Umbrărescu.

Aceasta lucrează cu succes la celelalte trei tronsoane ale drumului expres Craiova – Piteşti în asociere cu SA & PE Construct SRL şi Tehnostrade SRL.

2025, cel mai optimist termen pentru darea în folosinţă a întregului drum expres

Potrivit ministrului Transporturilor, în prezent se lucrează pe tronsonul 3 (31,75 km)- între Valea Mare și Colonești- și Tronsonul 4 (31,82 km), Colonești- Oarja- Pitești. „Pe tronsonul 3 progresul fizic a ajuns la 76% și, deși termenul contractual de finalizare este 2024, antreprenorul și-a asumat deschiderea obiectivului la sfârșitul anului 2023.

Tronsonul 4 a ajuns la un stadiu fizic de 22%, iar deschiderea circulației este programată pentru anul viitor“, a scris Grindeanu pe Facebook. Dacă lucrările merg în ritmul prevăzut în contracte, întregul drum expres ar putea fi funcţional spre sfârşitul anului 2025.

CITEŞTE ŞI: Şeful Poliţiei Caracal şi alţi trei poliţişti, trimişi în judecată în dosarul Alexandrei Măceşanu

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS