Ați avut vreodată impresia că produsele cumpărate „au intrat la apă”? Nu vi s-a părut, acest lucru chiar se întâmplă. Sticlele de 1,5 litri de Coca Cola s-au transformat în sticle de 1,25 litri. Pachetul de 250 de grame de cașcaval Napolact s-a făcut de 240 de grame. Libertatea vă oferă o privire asupra fenomenului și exemple.
Numit „shrinkflation” în Occident, fenomenul reducerii gramajului sau al cantității unui produs este prezent și în România. Libertatea a documentat în mai multe lanțuri de supermarketuri și hipermarketuri cum producătorii și retailerii cresc tăcut prețurile, prin scăderea greutății produselor. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) susține că producătorii și retailerii nu încalcă legea atât timp cât sunt respectate cerințele de etichetare, iar greutatea reală este marcată pe ambalaj.
Citiţi articolul integral aici