6.2 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateNoi reguli ANCOM: Furnizorii de telecomunicații, obligați să arate clienților ce mai bună ofertă

Noi reguli ANCOM: Furnizorii de telecomunicații, obligați să arate clienților ce mai bună ofertă

Furnizorii de telecomunicații vor avea obligația să informeze consumatorii asupra celor mai bune oferte la cele mai avantajoase tarife, după expirarea termenului inițial al contractului.

Consumatorul poate renunța oricând sau poate opta pentru noua ofertă.

În cazul în care un utilizator nu face niciun demers pentru încetarea contractului expirat, serviciul pe care îl utilizează va fi furnizat în continuare, iar pe perioada de prelungire automată, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice au obligaţia de a trimite, cel puţin o dată pe an, o informare cu privire la cele mai bune tarife pentru serviciul contractat, transmite ANCOM, potrivit Agerpres.

Utilizatorii pot verifica dacă au apărut oferte mai bune

„Astfel, utilizatorii pot verifica dacă au apărut oferte mai bune pentru serviciile deţinute şi pot solicita renegocierea contractului. Utilizatorii care aleg o altă ofertă şi încheie un nou contract sau un act adiţional la cel existent trebuie să ştie că aceasta presupune, de cele mai multe ori, începerea unei noi durate contractuale minime. Dacă la un contract de servicii de comunicaţii electronice aflat în derulare se adaugă servicii sau echipamente suplimentare, perioada iniţială a contractului poate fi prelungită doar cu acordul utilizatorului.

În acest caz, furnizorul trebuie să îl informeze pe utilizator despre serviciile contractate, tarife, durata contractului, perioada contractuală iniţială, condiţiile privind suspendarea şi reconectarea serviciilor şi condiţiile de încetare a contractului”, menţionează ANCOM.

Reprezentanţii arbitrului pieţei telecom punctează că durata noii perioade contractuale nu poate depăşi diferenţa dintre perioada contractuală aferentă noului serviciu sau echipament terminal suplimentar achiziţionat şi perioada rămasă din derularea primului contract.

Autoritatea poate lua măsuri dacă prelungirea contractului nu se realizează conform regulilor menţionate, dacă utilizatorul nu primeşte informările cu privire la încetarea contractului şi cele mai bune tarife.

Citeşte şi: Aderarea României și Bulgariei la spațiul Schengen, pe ordinea de zi a Consiliului JAI din 5 decembrie 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS