La Ministerul Transportului a fost încheiat contractul de achiziție pentru rame electrice interregionale, între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și producătorul polonez PESA. Contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și poate fi suplimentat cu încă nouă rame.
PESA produce trenuri și tramvaie, iar vehiculele sale sunt utilizate în 11 țări, inclusiv Germania, Italia, Cehia, Rusia și Belarus. Termenul de livrare al primei rame este de 24 de luni de la semnarea contractului, conform hotnews.ro.
Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane și asigură 191 de locuri pe scaune.
Pesa (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz) este una dintre cele mai cunoscute companii europene producătoare de trenuri, dar și de tramvaie. A livrat mult în Polonia, țară care a investit mult în trenuri, dar Pesa a câștigat contracte mari în Germania și a livrat chiar și în Kazahstan.
Contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani
Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, spune ARF.
Contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială.
Se poate ajunge la o achiziție de 29 de unități, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software.
Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA (223.799.987,87 euro), dintre care 830.400.000,00 lei reprezintă valoarea ramelor (167.971.357,49 euro) și 276.000.000,00 lei (55.828.630,38 euro), serviciile de mentenanță.
Finanțarea proiectului este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin MTI, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Pe unde vor circula trenurile
Materialul rulant achiziţionat de către ARF în cadrul acestui proiect se pune la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, pe următoarele rute de circulație: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) – București – Ciulnița – Călărași, spun cei de la ARF.
Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării implică și următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
Citeşte şi: Un tânăr a murit după ce s-a aruncat de la etaj