1.8 C
Craiova
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportaj10 sfaturi care te ajută să treci cu bine de prima iarnă ca șofer de tir în Germania

10 sfaturi care te ajută să treci cu bine de prima iarnă ca șofer de tir în Germania

În lumea transportului rutier, fiecare sezon aduce cu sine provocări diferite, astfel încât nici iarna nu face excepție. Pentru cei care își încep cariera de șofer de tir în Germania, primul contact cu zăpada, gheața și condițiile meteorologice dificile poate fi o experiență provocatoare. Cu toate acestea, nu trebuie să fie înfricoșător, dimpotrivă, este o oportunitate de a învăța și de a se pregăti pentru provocările unice ale sezonului rece. În acest articol, vom explora 10 sfaturi esențiale care te vor ghida prin prima ta iarnă ca șofer de tir, oferindu-ți încrederea și cunoștințele necesare pentru a traversa cu bine acest sezon imprevizibil. De la pregătiri prealabile până la tehnici de conducere sigură, descoperă cum să faci față iernii cu succes pe șoselele reci și alunecoase!

Inspecția camionului înainte de călătorie

Verifică funcționarea sistemului de încălzire al vehiculului, deoarece, în cazul unui defect, vei fi nevoit să conduci îmbrăcat cu haine groase, ceea ce poate restrânge semnificativ mișcările. Asigură-te că bateria este complet încărcată și funcționează la capacitate maximă pentru a evita surprizele neplăcute pe drum. Înainte de a porni la drum în condiții de iarnă, verifică starea de funcționare a luminilor de zi, a celor de întâlnire și a celor de ceață, căci acestea trebuie să fie în parametri pentru a asigura vizibilitatea optimă și siguranța pe drum atât pentru tine, ca șofer de tir, cât și pentru ceilalți participanți la trafic.

Nu uita să schimbi soluția pentru spălarea parbrizului cu una specială pentru iarnă, care să reziste la temperaturile scăzute. Completează, dacă este necesar, nivelul combustibilului, uleiului, antigelului și al lichidului de parbriz pentru a avea parte de o călătorie fără griji și în deplină siguranță.

Deszăpezirea

Există mai multe modalități eficiente de a gestiona deszăpezirea mașinii, o sarcină care poate deveni cu adevărat o provocare, în special când timpul este limitat. De aceea, iată un sfat general: atunci când știi că va trebui să conduci dimineața în timpul iernii, este recomandat să îți setezi alarma cu cel puțin jumătate de oră mai devreme.

Desigur, acest sfat nu sună întotdeauna încurajator, însă este un pas necesar pentru a fi alături de camionul tău în timpul procesului de deszăpezire. Odată ajuns în cabină, primul pas pe care ar trebui să îl faci este să pornești motorul pentru a permite încălzirea acestuia, iar apoi, cu ajutorul unei mături (sau a unei perii speciale pentru parbriz), începe să îndepărtezi zăpada de sus în jos, nu invers.

După ce ai îndepărtat stratul de zăpadă de pe mașină, este de așteptat să găsești o crustă de gheață dedesubt. Pentru a face față acestei situații, este indicat să folosești o racletă din cauciuc (nu din plastic) pentru a evita zgârierea mașinii. Utilizează racleta cu încredere în timp ce motorul se încălzește și radiatoarele mașinii sunt în funcțiune pentru a ajuta la dezghețarea geamurilor. Începând de sus în jos, curăță gheața de pe parbriz și, dacă observi că nu cedează imediat, nu insista. Așteaptă până când sistemul de climatizare al mașinii își face efectul. Asigură-te că geamurile din dreptul oglinzilor și parbrizul sunt curățate și ele în mod corespunzător.

De asemenea, este responsabilitatea ta, în calitate de șofer de tir să te asiguri că vehiculul este pregătit înainte de a pleca, nu numai pentru ceilalți participanți la trafic, ci și pentru tine. Atunci când este necesar, această verificare include curățarea zăpezii și a gheții de pe acoperișul cabinei și al remorcii. Fără echipamentul potrivit, aceasta poate fi o sarcină dificilă, deci dacă ai posibilitatea, parchează camionul într-un loc acoperit, ferit de zăpadă și îngheț. Dacă nu poți face acest lucru, ia în calcul benzinăriile sau parcările care au instalate structuri de îndepărtare a zăpezii. Camionul trece pe sub ele, iar zăpada este înlăturată de o bârnă instalată la o înălțime cât mai apropiată de acoperișul containerului, remorcii etc.

Procesul de curățare a camionului trebuie efectuat cu toate măsurile de precauție, iar șoferii nu ar trebui să urce niciodată pe o scară sau pe acoperișul unui camion fără a lua măsuri de siguranță suplimentare. Pentru a permite zăpezii sau gheții topite să alunece, șoferul poate, de asemenea, să așeze remorca pe o mică pantă folosind suspensia pneumatică de pe puntea din spate. Nu este niciodată o idee bună să torni apă fierbinte peste straturile de gheață, deoarece aceasta îngheață și mai repede decât apa rece.

În Germania, șoferii trebuie să se asigure că vehiculele lor sunt în stare bună înainte de plecare, așa cum prevede Codul rutier. Nerespectarea acestui cod poate duce la o amendă de 25 de euro. Accidentele cauzate de gheața sau zăpada de pe vehicul pot atrage o amendă de până la 120 de euro și un punct de penalizare.

Încălzirea motorului

Dacă ai finalizat cu brio operațiunea de deszăpezire, nu uita că trebuie să îi oferi timp motorului să se încălzească înainte de a pleca la drum. Este important ca motorul să-și atingă temperatura optimă și să fie pus în funcțiune cu cel puțin 5 minute înainte de a începe călătoria. Evită cu orice preț să pornești camionul direct (chiar și dacă nu ai avut de-a face cu zăpadă și gheață pe parbriz) în această perioadă rece a anului! Motorul trebuie să beneficieze de un interval de încălzire obligatoriu înainte să pui în mișcare roțile.

Cum poți să verifici că motorul și-a atins temperatura optimă? Plasează-ți mâna în apropierea ventilatoarelor și observă dacă aerul degajat este călduros. Este esențial să generezi căldură în interiorul mașinii înainte de a demara, atât pentru confortul tău ca șofer de tir, cât și pentru sănătatea motorului vehiculului.

Verificarea presiunii în anvelope

Anvelopele reprezintă un aspect foarte important pentru siguranța șoferilor de tir în sezonul rece. Înainte de a intra în plină iarnă, este important să te asiguri că anvelopele sunt umflate corespunzător, deși pot părea ușor dezumflate odată cu scăderea temperaturilor. Este important de reținut că, odată cu coborârea temperaturilor, presiunea aerului din anvelope va scădea cu aproximativ 0,07 bari pentru fiecare 10 grade Celsius scăzute în temperatura aerului exterior. Contrar unui mit popular, dezumflarea anvelopelor iarna nu este recomandată, deoarece anvelopele de iarnă sunt proiectate să funcționeze la o anumită presiune nominală specificată de producător. Devierea de la această presiune poate duce la deteriorarea anvelopei și, mai important, la pierderea controlului asupra vehiculului.

În condiții extreme de iarnă, când zăpada este abundentă sau înghețată, montarea lanțurilor de iarnă devine obligatorie. În situația în care trebuie să montezi lanțuri antiderapante în timpul deplasării, este recomandat să te oprești cât mai departe de carosabil, iar pe autostradă să efectuezi această operațiune doar în zonele de parcare, pentru a minimiza riscul de coliziune cu alți participanți la trafic mai puțin precauți în timpul iernii.

Nu rula niciodată cu lanțurile pe drum uscat, pentru că sunt zgomotoase și îngreunează manevrarea direcției și cel mai important, se pot deteriora atât ele, cât și cauciucurile. Adaugă-le sau dă-le jos atunci când ai nevoie.

Schimbarea lichidelor

Odată cu scăderea temperaturilor, este momentul potrivit să acorzi atenție fluidelor din mașina ta pentru a te asigura că sunt curate și completate corespunzător. În perioadele reci, aceste fluide pot deveni mai vâscoase sau mai dense, ceea ce le poate încetini circulația prin motor. În această privință, schimbarea lichidului de parbriz este de o importanță imensă. În plus, dacă temperaturile ating cote extreme, ar trebui să iei în considerare și scurgerea și înlocuirea lichidului de răcire. Deoarece în compoziția lichidului de răcire există apă, este esențial să ajustezi raportul dintre apă și lichid de răcire, întrucât vara acesta poate fi mai mare. Astfel, în sezonul rece, un raport recomandat ar fi de 40:60, respectiv 40% apă și 60% lichid de răcire. În cazul zonelor cu temperaturi constante, schimbarea lichidului de răcire ar trebui efectuată conform indicațiilor producătorului, menținând aceeași proporție.

Câteva accesorii utile

Atunci când vrei să te angajezi ca șofer de tir în Germania, există mai multe lucruri la care trebuie să te gândești înainte să părăsești țara. Firma pe care o alegi te poate ajuta în acest sens prin sprijin și garanția că se va ocupa de formalități: ASMO Solutions, un angajator de încredere, al cărui scop este ca angajații săi să aibă parte de ajutor la orice pas se ocupă de documente, dar și de informarea ta cu privire la lucrurile pe care trebuie să le deții pentru a face față iernii. Condusul în sezonul de iarnă și în condiții meteorologice extreme poate aduce neplăceri dacă ai un loc de muncă de șofer de tir în Germania. Pentru a face față situațiilor dificile în care te-ai putea afla în cabină în timpul unor condiții meteorologice nefavorabile, este esențial să ai la îndemână câteva accesorii utile. În aceste circumstanțe, ar trebui să incluzi în echipamentul tău de călătorie haine călduroase, cum ar fi materialele din lână, mănuși și o pelerină pentru ploaie.

De asemenea, o geacă groasă, potrivită pentru temperaturile scăzute atât pe timpul nopții, cât și pentru zi, cu o eventuală căptușeală detașabilă, reprezintă o alegere înțeleaptă. Pentru a te pregăti în fața unor situații de urgență în calitate de șofer de tir în Germania, este recomandat să ai la tine în cabină lanterna, o pătură, apă și alimente sub formă de conserve, cât și cabluri de încărcare. În plus, lanțurile de iarnă și un curățător de geamuri pentru gheață sunt accesorii esențiale pentru a-ți garanta siguranța și vizibilitatea. Nu în ultimul rând, planifică cu atenție călătoria, verificând în prealabil starea vremii, astfel încât să fii pregătit pentru condițiile meteo pe care le vei întâlni pe parcursul traseului tău.

Evitarea vitezei și păstrarea distanței

Pe timp de iarnă, conducerea pe drumuri acoperite de zăpadă devine o provocare, iar prudența devine atuul principal împotriva capriciilor vremii, mai ales în cazul șoferilor de tir. Condusul cu viteze mari trebuie abandonat în favoarea unei abordări preventive, circulând cu o viteză redusă și fiind extrem de atent la trafic. Este recomandat să adaptezi viteza în funcție de condițiile meteorologice, circulând mai încet decât limita legală impusă. În plus, atenția ta trebuie să fie împărțită între diferitele aspecte ale șofatului iarna, evitând distragerile cum ar fi telefonul, discuțiile prelungite sau concentrarea excesivă asupra sistemelor audio. Mai mult decât atât, menținerea unei distanțe considerabile față de vehiculul din față este esențială, renunțând la stilul agresiv „bară la bară” pentru a evita blocarea traficului în caz de accident minor. Schimbarea lină a treptelor de viteză este necesară pentru a preveni pierderea aderenței și direcției în condiții de iarnă. Fii atent la zonele cu potențial periculos, unde zăpada poate ascunde gheață, cum ar fi podurile, tunelurile sau porțiunile umbrite din păduri.

În condițiile utilizării materialului antiderapant pe drumuri, fii precaut, deoarece particulele pot sări în parbriz, iar o viteză redusă în aceste zone îți va oferi un avantaj. Astfel, dacă ai găsit o ofertă de muncă de șofer de tir în Germania, ține minte că adaptarea la condițiile de iarnă prin conduita preventivă și concentrarea sporită reprezintă cheia pentru o călătorie sigură și fără incidente.

Evitarea distragerilor

În călătoriile tale prin condiții de iarnă dificile, este esențial să menții o concentrare constantă asupra drumului și să nu te lași distras. Este cunoscut faptul că numeroase accidente sunt generate de șoferii distrași, fie că vorbesc la telefon, interacționează cu pasagerii sau sunt absorbiți de gânduri care pot genera stări de iritație, nervozitate sau entuziasm. În momentele de copleșire emoțională, recomandarea este să te concentrezi asupra respirației. Dacă simți că emoțiile îți afectează capacitatea de a conduce în siguranță, trage pe dreapta și acordă-ți o scurtă pauză pentru a-ți recăpăta echilibrul și concentrarea.

Nu executa manevre bruște și fii atent la starea vremii

Este bine de știut că, atunci când lucrezi ca șofer de tir în Germania, trebuie să eviți orice manevră bruscă la volan în timpul sezonului de iarnă. Orice acțiune rapidă necesită o aderență solidă, element pe care zăpada și gheața îl diminuează considerabil. Pornirea bruscă poate declanșa derapaje periculoase, propulsând camionul într-o mișcare laterală necontrolată. Similar, frânarea bruscă poate rezulta în pierderea controlului asupra direcției vehiculului. Efectuarea virajelor în mod brusc poate, de asemenea, cauza derapaje și riscul de a părăsi drumul. În acest sezon, este recomandat să anticipezi mai mult decât de obicei și să efectuezi orice manevră obișnuită la volan cu mai multă atenție și finețe, adaptându-te la condițiile de drum.

Înainte de a porni la drum, asigură-te că verifici condițiile meteorologice și monitorizezi evoluția vremii pe parcursul călătoriei. Fii atent la temperatura exterioară și la schimbările cu privire la  condițiile de drum. Cunoașterea acestor informații te va ajuta să te pregătești  mai eficient pentru călătoria în condiții meteo dificile.  Adaptează întotdeauna viteza la condițiile meteorologice: în prezența zăpezii sau gheții, respectă o viteză care îți permite să controlezi vehiculul. Dacă vizibilitatea în timpul ninsorii este sub 50 de metri, limita de viteză este de 50 km/h.

Iarna din 2022-2023 a fost neobișnuit de blândă, cu o scurtă perioadă de gheață în decembrie, iar temperatura medie regională a fost de 2,9 °C. Germania a experimentat o fază geroasă în a doua parte a lui decembrie, cea mai scăzută temperatură înregistrată fiind de -19,3 °C pe 18 decembrie. La începutul anului, temperaturile au atins un record maximum de peste 20,8 °C, la stația Wielenbach din Bavaria Superioară.

Exersarea și șofatul cu calm

Este recomandat să experimentezi condusul pe suprafețe alunecoase în mod regulat pentru a te familiariza cu comportamentul camionului în astfel de condiții. Totuși, este important să ții cont că aceste suprafețe simulate pot să nu ofere aceeași senzație autentică precum zăpada și gheața reale. În timpul conducerii în condiții de iarnă, adoptarea unei abordări calme și echilibrate este esențială în cazul șoferilor de tir. În loc să reacționezi cu panică, să calci brusc frânele și să îți tensionezi umerii, ar trebui să fii atent la direcția spre care te îndrepți și să încerci să păstrezi controlul chiar și în situații neprevăzute. Frânează din timp, accelerează precaut și calculează virajele. Această atitudine îți permite să gestionezi mai eficient situațiile neașteptate și să menții o conduită sigură pe drumurile acoperite de zăpadă și gheață.

În anotimpul rece, implementarea celor zece sfaturi prezentate mai sus îți poate asigura o experiență mai sigură și mai confortabilă. Cu atenție la detalii precum echiparea corespunzătoare a mașinii, adaptarea vitezei și a stilului de condus, precum și menținerea vehiculului în stare optimă, vei traversa cu bine provocările oferite de iarnă. În cele din urmă, amintește-ți că prudența și pregătirea sunt aliații tăi cei mai buni în calitate de șofer de tir în Germania, iar respectarea acestor recomandări îți va întări capacitatea de a conduce în condiții mai puțin plăcute.

Dacă îți propui să începi o carieră ca șofer de tir în Germania și îți dorești să descoperi un mediu profesional propice integrării tale, la ASMO Solutions poți găsi numeroase oportunități de angajare cu beneficii importante. Optează pentru oferta de muncă potrivită nevoilor tale și bucură-te de avantaje precum cazare și asigurări, contracte legale, suport constant și angajator de încredere.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS