Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va lansa cel târziu în luna februarie licitația pentru Drumul Expres Târgu Jiu – Craiova.
Pe tronsonul Craiova – Filiași va fi autostradă, iar pe tronsonul Filiași – Târgu Jiu drum expres. Tronsonul Craiova – Filiași va fi de 60 de kilometri și vor fi și 40 de kilometri de drum expres. Vor fi fie 4, fie 6 tronsoane în caietul de sarcini care va fi elaborat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Încă de anul trecut au fost începute demersurile în Dolj și Gorj, în vederea obținerii Acordului de Mediu pentru viitoarea șosea. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic la Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu, necesare Acordului de Mediu au costat 27 de milioane de lei. Este vorba de fonduri europene.
Principalele servicii ale prestatorului, conform contractului, au constat în:
- Elaborarea Studiului de Fezabilitate, ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare;
- Întocmirea documentației suport și Asistența acordată Autorității Contractante pentru depunerea și susținerea aplicației de finanțare;
- Realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și asistența tehnică până la obținerea Autorizației de Construire de către Autoritatea Contractantă;
- Proiectul Tehnic de Execuție (PTE), ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare;
- Documentația de atribuire a contractului de execuție lucrări;
- Asistența tehnică acordată Autorității Contractante în perioada derulării procedurilor de licitații pentru execuție lucrări.
Au realizat doar Studiul de Fezabilitate
În ciuda acestui lucru, este disponibil doar Studiul de Fezabilitate. Astfel, proiectarea și execuția lucrărilor vor fi licitate împreună. Inițial, până la finalul anului trecut ar fi trebuit să fie elaborat și Proiectul Tehnic. Acesta ar fi fost executat parțial, însă cert este că nu e disponibil. Prin urmare, firmele care vor câștiga licitația pentru Drumul Expres Târgu Jiu – Craiova vor trebui să asigure și partea de proiectare, în baza Studiului de Fezabilitate existent.
Teoretic, acest lucru înseamnă că va mai dura până când va fi gata primul kilometru de drum expres din județul Gorj, având în vedere că partea de proiectare poate să dureze între 6 luni și 1 an într-un scenariu optimist și lucrările propriu-zise 2 – 3 ani. Finanțarea pentru proiectare și lucrări va fi din fonduri europene. Va exista și o parte de cofinanțare, după cum a precizat Cristi Tudor, reprezentant al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova.
Un drum așteptat de ani de zile
Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu va avea o lungime de peste 100 de kilometri. Pe lângă stațiile peco tradiționale, vor fi amenajate stații pentru mașinile electrice. După cum au precizat reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, vor mai fi amenajate și platforme care vor putea să fie concesionate unor agenți economici în vederea amenajării de:
- unități de cazare sau alimentație publică,
- părcări,
- alte spații comerciale.
Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu va fi de mare viteză care va trece prin 11 localități din Gorj:
- Țânțăreni,
- Turburea,
- Aninoasa,
- Săulești,
- Vladimir,
- Bărbătești,
- Jupânești,
- Târgu-Cărbunești,
- Scoarța,
- Dănești,
- Târgu Jiu.
Drumul va asigura o cale rapidă de traversare a județului Gorj către sud, dar și un traseu mai rapid către nordul județului, până la ieșire din Târgu Jiu, către Bumbești-Jiu. La Târgu Jiu Drumul Expres va fi legat de noua Variantă Ocolitoare, aflată în lucru de 10 ani și pentru care există promisiuni că va fi gata anul acesta.
Citește și: Oamenii străzii refuză să se interneze la Casa „Iris” și preferă să doarmă în frig