4 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalCNI preia amplasamentul pasajului Gârleşti

CNI preia amplasamentul pasajului Gârleşti

Ieri, consilierii locali au votat predarea către CNI a amplasamentelor necesare executării pasajului Gârleşti precum şi studiul de fezabilitate. Nu toţi consilierii locali au agreat ideea construirii pasajului cu bani de la MDLPA. Ei i-au reproşat primarului Craiovei că au votat în Consiliul Local realizarea acestui proiect, iar acum se încheie mandatul şi proiectul nici nu a demarat.

Aici va fi construit Pasajul Gârlești
Aici va fi construit Pasajul Gârlești

Din Studiul de Fezabilitate reiese că valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA este în valoare de 135.607.629,32 de lei. Din această sumă construcţia şi montajul sunt evaluate la 110.521.261,46 de lei
Valoare finanţată prin C.N.I. se ridică la 115.069.044,60 de lei din care C+M (inclusiv TVA) 93.673.522,36 de lei. Valoare finanţată prin primărie este de 20.538.584,72 de lei Durata de realizare a acestei investiții este de 36de luni.
„Eu ţin foarte bine minte că la începutul mandatului am votat pentru prima dată realizarea acestui pasaj. Mă întrebau colegii de muncă, prietenii când se realizează? Le-am spus că se face în trei ani. Au trecut cei trei ani, terminăm mandatul şi încă nu e gata. Acum îl trecem la CNI. Am înţeles explicaţia, finanţarea pe fonduri europene nu există. De ce nu există finanţarea pe fonduri europene? Pentru că acolo unde se face nu există loc, este un pasaj care trece prin mijlocul blocurilor, va trece pe la geamurile oamenilor. Vor fi necesare exproprieri. Puteaţi foarte bine să alegeţi o locaţie la o scurtă distanţă de strada Gârleşti, unde nu deranjează pe nimeni. Acest pasaj va avea aceeaşi soartă ca şi cartierul chinezesc”, a spus Eduard Cârceag, consilier local USR.
Înainte de a trece la vot, primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu a ţinut să răspundă:

„Comisia europeană nu mai finanţează niciun fel de pasaje rutiere, altele decât pentru transport verde. Cu alte cuvinte puteam să facem un pasaj pe fonduri europene, dar doar pentru autobuze. Nu descurcam problema traficului din cartierul respectiv, unde sunt câteva mii de maşini care în fiecare dimineaţă aşteaptă la barieră ca să poată să ajungă în oraş”, a spus Lia Olguţa Vasilescu.

cale ferata garlesti1
Traversarea căii ferate de pe strada Gârleşti reprezintă, de ani buni, un pericol pentru pietoni şi un chin pentru şoferi


Atunci când a prezentat bugetul oraşului, primarul spunea că pentru această lucrare au fost alocaţi 185 de milioane de lei. Primăria bugetează doar cofinanţarea, iar investiţia propriu-zisă este susţinută de CNI.


O lucrare necesară

Construcția acestui pasaj peste calea ferată, pe strada Gârlești, are scopul de a crește mobilitatea în zona de nord-est, prin separarea traficului urban și periurban de cel național.
Autoritățile locale au vorbit, în repetate rânduri, de necesitatea acestei lucrări de modernizare a străzii Gârlești.
În autorizaţia de construire se spunea:

Se pregăteşte coridorul care leagă rocada Craiovei de Centura de Nord
Peste calea ferată care traversează strada Gârleşti va fi construit un pasaj suprateran.

„Traseul proiectat se desfăşoară perpendicular pe calea ferată magistrala Bucureşti-Craiova, în lungul străzii Gârleşti. Axa în plan este caracterizată prin aliniamente racordate cu arc de cerc, având raza minimă de 50 m. Pentru asigurarea accesului la riverani, adiacent pasajului, se vor realiza drumuri colectoare prevăzute cu sens unic. Sunt propuse parcări noi în faţa blocurilor şi sub pasaj, iar trotuare vor fi dispuse cu continuitate pe toată lungimea rampelor şi a pasajului peste calea ferată. Lăţimea amprizei propuse pentru tronsoanele de drum nou construite este cuprinsă între 8,50 m-25,00 m. Lăţimea părţii carosabile propuse este de 3,00 m pe drumurile colectoare, 6,50 m pe rampele de acces la pasaj. Lăţimea trotuarelor este variabilă, de minim 1,00 m. Atât carosabilul şi trotuarul, cât şi spaţiul verde sunt mărginite cu borduri”.

Pasajul trebuie să descongestioneze traficul

Realizarea unui pasaj rutier suprateran peste calea ferată are scopul de a decongestiona traficul în interiorul orașului Craiova se arăta încă din cuprinsul strudiului de fezabilitate. Este cunoscut faptul că la acest moment, accesul spre strada Gârlești se face din bulevardul Decebal. Strada continuă peste calea ferată existentă și asigură accesul către cartierul Bordei. Prin rețeaua de străzi existentă, asigură accesul în centura Craiova Nord. Strada se intersectează cu alte străzi respectiv bulevardul Decebal și străzile din cartierul Bordei, asigurând legătura între acestea. Trebuie precizat că Studiul a prezentat două variante: – pasaj suprateran hobanat și pasaj suprateran cu arc central. A fost aleasă prima variantă. Cea de-a doua variantă creează „un dezavantaj zonei limitrofe prin blocarea acceselor la unele proprietăți”.
Traseul proiectat are o lungime totală de 360 m și se desfășoară perpendicular pe calea ferată magistrala București-Craiova, în lungul străzii Gârlești. Partea carosabilă proiectată va avea o lățime de 6.50 m încadrată cu trotuare de minim 1.50 m pe fiecare parte, asigurându-se o platformă de minim 9.50m, cu pantă în acoperiș. Strada va fi cu două benzi, câte una pe sens.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS