Cel puțin opt morți și alte zeci de răniți după ce un mărfar s-a ciocnit luni de un tren de pasageri în estul Indiei.
Kanchenjunga Express, care circulă între orașul Kolkata și Silchar din nord-estul statului Assam, a fost lovit de un tren de marfă la sud de orașul Siliguri, potrivit ministrului șef al Bengalului de Vest, Mamata Banerjee.
Echipele de dezastru s-au grăbit la locul accidentului, care se află aproape de Darjeeling, o destinație turistică de munte populară, renumită pentru plantațiile de ceai și priveliștile uimitoare din Himalaya.
Imaginile presei locale și filmările video de la fața locului au arătat cel puțin un vagon de tren pe o parte, părți din acesta zdrobite într-o masă de metal răsucit. O altă mașină poate fi văzută ridicându-se în aer la un unghi abrupt deasupra unui cărucior.
Purtătorul de cuvânt al Northeast Frontier Railway, Sabyasachi De, a declarat pentru CNN că cel puțin opt persoane au murit în accident.
Un total de 52 de pacienți au fost internați la Colegiul și Spitalul Medical din Bengalul de Nord, dintre care nouă sunt în stare „foarte gravă”, a declarat Sanjay Mallick, superintendentul instituției pentru CNN. Alții au fracturi minore, a spus el.
Banerjee, ministrul șef local, a scris pe X că „medici, ambulanțe și echipe de dezastre au fost duși de urgență la fața locului pentru salvare, recuperare, asistență medicală”.
Infrastructura veche de 160 de ani
Accidentul are loc la mai bine de un an după ce India a experimentat una dintre cele mai grave dezastre trenuri din istoria țării. Peste 280 de persoane au murit într-o coliziune care a implicat două trenuri de pasageri și un tren de marfă în estul statului Odisha.
Acel incident a șocat națiunea, reînnoind apelurile către autorități pentru a se confrunta cu problemele de siguranță într-un sistem feroviar care transportă peste 13 milioane de pasageri în fiecare zi.
Rețeaua feroviară extinsă a Indiei, una dintre cele mai mari din lume, a fost construită cu mai bine de 160 de ani în urmă sub dominația colonială britanică. Astăzi, circulă aproximativ 11.000 de trenuri în fiecare zi pe 67.000 de mile de șine în cea mai populată națiune din lume.
Dar infrastructura în degradare este adesea citată ca o cauză a întârzierilor în trafic și a numeroaselor accidente de tren. Deși statisticile guvernamentale arată că accidentele și deraierile au fost în scădere în ultimii ani, acestea sunt încă în mod tragic de frecvente.
Mii de morți în accidente feroviare
Peste 16.000 de persoane au murit în aproape 18.000 de accidente feroviare în toată țara în 2021, potrivit Biroului Național de Evidență a Crimelor. Majoritatea accidentelor feroviare s-au datorat căderilor din trenuri și coliziunilor dintre trenuri și persoane de pe șină. Ciocnirile tren-pe-tren sunt mai puțin frecvente.
Luni, prim-ministrul indian Narendra Modi a numit accidentul din Bengalul de Vest „tragedie” și a transmis un mesaj de condoleanțe familiilor afectate.
„Mă rog ca răniții să-și revină repede. A vorbit cu oficialii și a făcut un bilanț al situației. Operațiunile de salvare sunt în desfășurare pentru a-i ajuta pe cei afectați”, a scris Modi pe X.
Modernizarea infrastructurii de transport a Indiei este o prioritate cheie pentru Modi în eforturile sale de a crea o economie de 5 trilioane de dolari până în 2025. Guvernul său a majorat anul trecut cheltuielile de capital pentru aeroporturi, construcția de drumuri și autostrăzi și alte proiecte de infrastructură la 122 de miliarde de dolari, sau 1,7% din PIB-ul său. .
O parte semnificativă a acestor cheltuieli este destinată introducerii mai multor trenuri de mare viteză pe căile ferate notoriu de lente din India.
Citește și: Trei persoane, surprinse de un mal de pământ. Una a murit şi una este inconştientă