Organizația independentă EuroNCAP, faimoasă pentru testele de impact, a anunțat rezultatele pentru mai multe modele noi, printre care și noua generație Dacie Duster. Modelul fabricat la Mioveni a primit trei stele din cinci posibile, la fel ca modelul japonez Suzuki Swift.
EuroNCAP spune că strategia Dacia este binecunoscută: mașini accesibile la preț, însă cu puține tehnologii de siguranță activă. Organizația spune că nu este o surpriză faptul că Duster și Swift au primit trei stele.
În această rundă de teste au fost incluse și modele mai scumpe, precum Volkswagen Passat, Mercedes Clasa E și Skoda Superb, care au primit cinci stele.
Dacia Duster 3 a primit 70% din punctaj la testele pentru siguranța adulților
Dacia Duster 3 a primit 70% din punctaj la testele pentru siguranța adulților, 84% pentru siguranța copiilor și 57% la sistemele de siguranță activă. La impactul cu pietonii, testele au rezultat cu un punctaj de 60% din maximul posibil.
A fost testată varianta standard a mașinii, cu motorizare hibridă 1,6 litri.
Dacia a spus în repetate rânduri că NU va include pe mașini elemente care nu sunt considerate absolut necesare sau pentru care publicul nu este dispus să plătească mult în plus. Strategia a fost denumită „Smart Engineering” și ideea este de a reduce la minim costurile, dar de a construi o mașină robustă și durabilă.
În aprilie 2022, modelul Dacia Jogger primea doar o stea la testele EuroNCAP. Dacia a primit doar o stea pentru Jogger și fiindcă avertizarea pentru centura de siguranță nu este disponibilă pentru locurile de pe ultimul rând de scaune (al treilea rând) al modelului cu șapte locuri
În această rundă de teste au fost incluse și modele mai scumpe, precum Volkswagen Passat, Mercedes Clasa E și Skoda Superb, care au primit cinci stele.
Dacia Duster 3 a primit 70% din punctaj la testele pentru siguranța adulților
Dacia Duster 3 a primit 70% din punctaj la testele pentru siguranța adulților, 84% pentru siguranța copiilor și 57% la sistemele de siguranță activă. La impactul cu pietonii, testele au rezultat cu un punctaj de 60% din maximul posibil.
A fost testată varianta standard a mașinii, cu motorizare hibridă 1,6 litri.
Dacia a spus în repetate rânduri că NU va include pe mașini elemente care nu sunt considerate absolut necesare sau pentru care publicul nu este dispus să plătească mult în plus. Strategia a fost denumită „Smart Engineering” și ideea este de a reduce la minim costurile, dar de a construi o mașină robustă și durabilă.
Regulile testelor de impact EuroNCAP s-au schimbat mult față de începuturi
Regulile testelor de impact EuroNCAP s-au schimbat mult față de începuturi, când foarte multe modele reușeau să ia cinci stele. Acum, pot lua maxim doar mașinile care au în standard mai multe sisteme electronice de siguranță.
Modele care în 2013 ar fi luat 5 stele, acum ar putea să nu ia nici trei stele dacă ar fi testate după regulile din prezent.
Citeşte şi: Directorul societăţii de termoficare din Mangalia, reţinut de DNA