26.2 C
Craiova
joi, 19 septembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAu venit cifrele IntenCity. Scurgerea de informaţii de acum două săptămâni arăta adevărul. Circa 12.000 de persoane au plătit bilet sau abonament

Au venit cifrele IntenCity. Scurgerea de informaţii de acum două săptămâni arăta adevărul. Circa 12.000 de persoane au plătit bilet sau abonament

Organizatorii IntenCity au făcut public astăzi rezultatul celor trei zile de concerte organizate pe stadionul Oblemenco şi în Sala Polivalentă. Deşi a fost cea mai puţin atractivă ediţie din cele trei de până acum, organizatorii spun că, procentual, au atras cele mai multe venituri, deci a fost un succes.

În urmă cu circa două săptămâni, pe adresa mai multor redacţii au ajuns informaţii despre situaţia dezastruoasă a vânzărilor de bilete la IntenCity 2024. Într-un răspuns trimis GdS, conducerea Operei Române, organizatorul festivalului, a spus că datele sunt false. Ei bine, nu sunt false. Scurgerile de informaţii au fost adevărate cu o marjă de eroare de câteva procente.

Pe scurt, datele oficiale ale Intencity sunt următoarele:

  • buget total de 15.567.000 lei. Din această sumă 9.180.000 lei reprezintă subvenția Primăriei Municipiului Craiova. Opera Română Craiova, prin acțiunile de marketing și promovare, a atras suma de 6.387.000 lei. În cadrul veniturilor atrase, biletele și abonamentele vândute au generat 1.870.000 lei (sumă rămasă după plata obligațiilor către stat), sponsorizările au adus 4.259.000 lei, iar sectorul de food & beverage a contribuit cu 258.000 lei.

„La cea de-a treia ediție, veniturile atrase au constituit 41,03% din bugetul total al evenimentului, probabil cel mai mare procent de venituri atrase înregistrat de un proiect cultural al unei instituții publice din România. Ponderea veniturilor atrase în bugetul total al festivalului pentru primele două ediții a fost 10,62% (2022), respectiv 24,54% (2023), la ediția de anul acesta înregistrându-se o creștere de aproximativ patru ori comparativ cu ediția inaugurală.

Această creștere este un indicator esențial în evaluarea succesului evenimentului, organizat de o instituție publică, și subliniază eforturile continue ale echipei organizatoare de a dezvolta unul dintre cele mai performante proiecte culturale din România.

Referitor la modalitățile de acces în arealul festivalului, Opera Română Craiova a vândut abonamente și bilete de o zi în sumă de 1.870.000 lei“, se arată în comunicatul oficial al organizatorului IntenCity.

Detalii pe larg în Gazeta de Sud de mâine

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS