Un tânăr de 19 de ani a suferit arsuri pe 70% din corp după ce, miercuri noapte, s-a urcat pe un vagon de marfă garat în staţia arădeană Ghioroc şi a fost electrocutat.
CFR Infrastructură a distribuit, joi, imagini în care se vede cum un tânăr se urcă pe un tren, fiind încurajat de cei care îl însoţesc. După doar câteva secunde se vede o flacără puternică.
”În ciuda numeroaselor avertismente transmise, dar şi a campaniilor publice de conştientizare a pericolului pe care îl reprezintă nerespectarea unor reguli şi norme de conduită în incinta staţiilor CF, triajelor şi în zonele adiacente, mulţi tineri inconştienţi încă îşi pun viaţa în pericol! Deşi în ultimii ani s-a redus numărul persoanelor electrocutate în staţiile de cale ferată, după ce s-au urcat pe vagoanele de tren, o nouă tragedie s-a petrecut chiar în cursul nopţii trecute în staţia Ghioroc”, anunţă CGR Infrastructură.
Tânărul a suferit arsuri pe aproximativ 70% din corp
Compania precizează că un tânăr de 19 de ani s-a urcat pe un vagon de marfă, garat, şi a fost electrocutat.
”Tânărul, deşi însoţit de un grup de prieteni, nu a fost oprit de niciunul dintre aceştia să nu urce pe vagon, din contră prietenii care îl însoţeau au filmat actul de inconştientă extremă surprinzând inclusiv momentul fatal în care tânărul este electrocutat! Echipajul SMURD a fost solicitat să intervină pentru a acorda primul ajutor, tânărul fiind transportat la unitatea medicală, cu arsuri pe aproximativ 70% din corp”, a mai transmis compania.
Arcul electric este fatal
Compania precizează că tensiunea în linia de contact este de 27.000 V, iar arcul electric format este fatal.
”Cablul sub tensiune creează un câmp electric care este periculos la distanţe mici. Un om care se apropie de cablu, urcându-se pe vagon sau pe locomotivă, devine un fel de paratrăsnet. Fiind neutru din punct de vedere electric, are loc o străpungere a aerului şi o descărcare electrică, formându-se astfel un arc electric la o distanţă mai mică de 1.5 metri de linia de contact”, a mai transmis compania.
CFR Infrastructură prezintă şi o statistică a accidentelor prin electrocutare din ultimii zece ani:
2014 – 2020: 60 de cazuri de persoane electrocutate în zonele feroviare
2021 – 2023: 27 de cazuri de persoane electrocutate în zonele feroviare
2024 (ianuarie – august) – 3 cazuri de persoane electrocutate
Citeşte şi: Cinci cazuri de muncă „la negru” depistate la angajatori din Jupânești și Mătăsari