Comisarii din cadrul Comisariatului Județean Dolj au realizat pe parcursul lunii iulie un număr de 77 de acțiuni de inspecție și control pentru implementarea sistemului de garanție – returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile la comercianți. Ca urmare a neconformităților constatate, s-au stabilit în sarcina operatorilor economici măsuri cu termene de remediere și s-a aplicat 1 sancțiune contravențională în cuantum de 16.000 de lei. Controalele vor continua și în perioada următoare, până în data de 08.08.2024.
Garda Națională de Mediu-Comisariatul General a dispus la începutul lunii iulie efectuarea de controale tematice, prin desfășurarea activităților de inspecție și control la comercianți, inclusiv hypermarket-uri, supermarket-uri și market-uri care comercializează produse în ambalaje SGR.
Acțiunea a survenit ca urmare a unor deficiențe de înțelegere, implementare și funcționare a sistemului de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, conform HG 1074/ 2021. Potrivit articolului 6 din această legislație, comercianții au printre alte obligații, și “să încheie contracte cu administratorul SGR în vederea îndeplinirii obligațiilor ce decurg din prezenta hotărâre”, “ să nu comercializeze produse ambalate în ambalaje SGR achiziționate de la producători neînregistrați în cadrul administratorului SGR”, “ să organizeze puncte de returnare, în condițiile prezentei hotărâri”.