Comercianții care vând produse preambalate al căror volum sau greutate a fost redusă, dar prețul a rămas același, fenomen numit shrinkflation, vor fi obligați să informeze consumatorii printr-un mesaj afișat cel puțin 30 de zile de la data punerii în vânzare, la raft, a respectivelor produse, se arată în ordinul ANPC publicat marți în Monitorul Oficial.
Informarea va fi făcută în același câmp vizual, într-o formă vizibilă și lizibilă, prin folosirea de către operatorii economici a mesajului din placheta prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, respectiv aceasta:
Ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) nu se aplică vânzărilor la distanță. Actul va intra însă în vigoare abia la 30 de zile de la publicarea acestuia în Monitorul oficial, potrivit hotnews.ro.
Încălcarea ordinului atrage sancționarea operatorului economic cu amendă
Premierul Marcel Ciolacu a anunțat săptămâna trecută că ordinul ANPC de stopare a fenomenului prin care comercianții scad gramajul produselor, dar lasă prețurile la fel (shrinkflation) este gata și că vor fi sancțiuni dure pentru producătorii care nu semnalează pe ambalaj că au redus gramajul, deși prețul a rămas neschimbat.
Potrivit legislației, încălcarea ordinului atrage sancționarea operatorului economic cu amendă cuprinsă între 1.000-10.000 lei și sancțiunea contravențională complementară a opririi temporare de la comercializare a produselor cu abateri de informare până la remediere, respectiv informarea consumatorilor.
Citeşte şi: Atentatele din 11 septembrie 2001, impact profund asupra călătoriilor aeriene