Municipiul Craiova va plăti şi în acest an o taxă către European Best Destinations, pentru a fi inclus în clasamentele internaționale de specialitate ale site-ului cu același nume. Cuantumul taxei este de 29.690 euro şi va fi plătită în două tranşe. Suma va acoperi promovarea turistică a Craiovei pentru Târgul de Crăciun din acest an. Tema viitoarei ediţii va fi „Frumoasa şi bestia” şi va avea loc în perioada 15 noiembrie 2024 – 5 ianuarie 2025.
Conform unei adrese, „European Best Destinations propune Primăriei Craiova promovarea orașului și a obiectivelor sale cultural-turistice în programul propriu de promovare și posibilitatea de a participa la competiția din 2024 dedicată celor mai frumoase târguri de Crăciun din Europa, unde își exprimă votul turiști din toată lumea, beneficiind, astfel, de creșterea vizibilității municipiului la nivel internațional. Taxa de participare solicitată către municipiul Craiova, pentru participarea la competiție și pentru promovare la nivel internațional, prin intermediul platformei European Best Destinations, prin modalități specifice, care garantează performanța, este de 29.690 euro, care va fi achitată în lei, la cursul valutar al băncii din data efectuării plății. Prin această modalitate, European Best Destinations estimează că orașul Craiova va beneficia, per total, de o promovare la nivel național și internațional care ar costa, individual, peste 1.6 milioane euro„, se spune în referatul de necesitate al proiectului de hotărâre privind taxa de includere a Municipiului Craiova în competiții și campanii internaționale organizate de European Best Destinations
Promovarea continuă
Acest lucru a fost prevăzut de Primăria Craiova pentru că a prins la bugetul de venituri şi cheltuieli sumele necesare încă din luna ianuarie a acestui an. Taxa de participare va fi achitată din sumele colectate la bugetul local din taxa hotelieră. Craiova îşi face o astfel de promovare din anul 2021, când taxa a fost de 25.000 de euro. De atunci şi până în prezent Craiova s-a înscris pe platforma European Best Destinations, beneficiind de promovare, bineînţeles contra unei taxe de mii de euro.
Promovarea se face prin mai multe mijloace, cum ar fi: platforma de turism, prin intermediul partenerilor media ai European Best Destinations precum Forbes și Condé Nast Travellers, dar fără a se limita la aceștia, dar și prin intermediul newsletterelor trimise de către organizație la cei peste 740.000 de abonați. Promovarea în rândul partenerilor media internaționali ai European Best Destinations este inclusă în acest pachet.
În viziunea autorităţilor, prezența în aceste clasamente înseamnă mai mult decât locurile în sine obținute. Craiova a surclasat orașe europene cu o îndelungată și marcantă tradiție turistică în acest domeniu, orașe din Austria, Germania sau Italia. Beneficiile acestei promovări pentru Craiova și comunitate s-au reflectat în creșterea vizibilității orașului în media internațională și națională și în creșterea numărului de turiști ce au vizitat Craiova în ultimii doi ani.
Cine este European Best Destinations
Asociația este o entitate cu sediul la Bruxelles, creată pentru a promova turismul durabil și cultura în Europa. Asociația European Best Destinations este parteneră cu Comisia Europeană prin rețeaua EDEN – European Destinations of Excellence, inițiativă care recompensează și promovează practicile de turism durabil în destinații turistice mai mici.
Începând cu 2007, Comisia Europeană a sprijinit țările UE prin recompensarea destinațiilor de turism sustenabil netradițional, emergente din Europa, acordându-le premiul EDEN. Inițiativa a avut ca scop promovarea modelelor de gestionare a destinațiilor turistice durabile în întreaga Europă prin selectarea și promovarea destinațiilor EDEN.