Craiova are puțini kilometri de piste de biciclete, iar bicicliștii au deplâns în numeroase rânduri slaba infrastructură pentru transport alternativ. Pentru aceștia, veștile nu sunt tocmai încurajatoare. Deși face parte dintr-un proiect de regenerare urbană, bulevardul reabilitat 1 Mai nu va avea și piste pentru cicliști.
În schimb, pistele de pe Râului vor reapărea, spune Primăria, după ce se finalizează proiectele care prevăd casetarea canalului.
De ce proiectul pentru regenerarea urbană a zonei 1 Mai nu include şi piste de biciclete pe bulevardul reabilitat? Primăria spune că acestea nu au fost eligibile în cadrul proiectului pentru finanţare cu bani europeni.
Consilierii locali au votat SF-ul pentru reabilitarea 1 Mai
În cadrul şedinţei de consiliu local din data de 26 septembrie, au fost supuse aprobării şi studiul de fezabilitate şi declararea de utilitate publică şi declanşarea procedurilor de expropriere pentru realizarea investiţiei din zona 1 Mai, în cadrul proiectului R.E.G.E.N.E.R.A.T.E. Craiova – Zona 1 Mai, care urmează a fi implementat prin PNRR.
Proiectul vizează modernizarea zonei prin plantarea mai multor plante şi arbuşti, relocarea parcărilor prin realizarea unor bretele separate de carosabil, amenajarea unui şir de fântâni arteziene şi alte soluţii de amenajare care să schimbe estetica acestui bulevard.
Pistele pentru biciclete, absente de pe noul bulevard
Consilierii au discutat lipsa din proiect a pistelor pentru biciclete pe noul bulevard, cerând explicaţii din partea municipalităţii.
Consilierul Cezar Drăgoescu a menţionat oportunitatea amenajării pistelor pentru ca, odată cu reabilitarea, “să putem lega Parcul Tineretului de Parcul Romanescu”.
Primarul Lia Olguţa Vasilescu a răspuns că acestea nu au fost eligibile. “Vom vedea după ce se va finaliza proiectul dacă putem face ceva”, a spus Vasilescu.
Drăgoescu propune amenajarea pistelor cu bani din bugetul local
Drăgoescu a susţinut că pista poate fi amenajată din bugetul primăriei, nefiind o investiţie majoră, acesta fiind susţinut şi de consilierul Denis Fota, care a propus o bandă dedicată transportului public şi transportului alternativ.
Primarul a insistat că, nefiind eligibilă în cadrul proiectului, “putem să discutăm ulterior, după implementarea acestuia”.
Pistele de pe Râului vor reapărea după casetarea canalului
Dacă pentru bulevardul 1 Mai pistele rămân deocamdată la nivel de discuție, am întrebat reprezentanții municipalității ce se va întâmpla cu pistele de pe bulevardul Râului.
„Vor fi reamenajate piste de biciclete, însă după finalizarea tuturor proiectelor din zona respectivă. Acum se lucrează la reabilitarea canalului colector și urmează un nou proiect care va închide inelul de trafic pe zona de sud. Se va continua cu casetarea întregului canal deschis. După ce se termină și acest proiect, se va face pistă pentru biciclete peste tot”, a precizat pentru GdS Marina Andronache, șef birou Imagine la Primăria Craiova. În privința banilor din care vor fi realizate pistele, aceasta spune că, dacă nu vor exista variante de fonduri deschise pentru accesarea unui astfel de proiect, vor fi folosiți bani de la bugetul local.
Citește și: Exproprierile din Piaţa Veche au trecut la limită. Cine a fost în calul troian