4 C
Craiova
duminică, 24 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalCNI caută constructor pentru pasajul Gârleşti

CNI caută constructor pentru pasajul Gârleşti

Pasajul Gârleşti a fost scos la licitaţie. Compania Naţională de Investiţiilor cea care urmează să concretizeze acest proiect a scos la licitaţie lucrările de execuţia a pasajului. Valoarea estimată a lucrărilor este peste 80 de milioane de lei (fără TVA).

Craiovenii care tranzitează frecvent zona ştiu că adeseori pierd timp la bariera din Bordei, la trecerea peste calea ferată. Ani de zile autorităţile au căutat soluţii pentru evitarea traversării căii ferate de pe strada Gârleşti. Abia în 2019 a fost scos la licitaţie proiectul studiului de fezabilitate – „Construire pasaj pe strada Gârlești (la intersecția cu calea ferată) – SF“. Iniţial, primăria Craiova a intenţionat să execute această lucrare cu fonduri europene, dar în 2023 a schimbat macazul, a retras cererea de la ADR şi am transmis-o la CNI, de unde a obţinut finanţarea. În primăvara acestui an, amplasamentele necesare executării pasajului Gârleşti au fost predate Companiei.
Pentru a construi acest pasaj, primăria face exproprieri pentru care a plătit despăgubiri în valoare de 254.527 de lei, echivalentul a 70.526 de euro. Sunt expropriate bunuri imobile, case şi terenuri, în număr de 14. La sfârşitul lunii august , Guvernul a aprobat construirea unui pasaj care va lega noul Cartier Bordei de Craiova peste calea ferată din zonă.

Un pasaj necesar

Construcția acestui pasaj peste calea ferată, pe strada Gârlești, are scopul de a crește mobilitatea în zona de nord-est, prin separarea traficului urban și periurban de cel național. Autoritățile locale au vorbit, în repetate rânduri, de necesitatea acestei lucrări de modernizare a străzii Gârlești. În autorizaţia de construire se spunea:

„Traseul proiectat se desfăşoară perpendicular pe calea ferată magistrala Bucureşti-Craiova, în lungul străzii Gârleşti. Axa în plan este caracterizată prin aliniamente racordate cu arc de cerc, având raza minimă de 50 m. Pentru asigurarea accesului la riverani, adiacent pasajului, se vor realiza drumuri colectoare prevăzute cu sens unic. Sunt propuse parcări noi în faţa blocurilor şi sub pasaj, iar trotuare vor fi dispuse cu continuitate pe toată lungimea rampelor şi a pasajului peste calea ferată. Lăţimea amprizei propuse pentru tronsoanele de drum nou construite este cuprinsă între 8,50 m-25,00 m. Lăţimea părţii carosabile propuse este de 3,00 m pe drumurile colectoare, 6,50 m pe rampele de acces la pasaj. Lăţimea trotuarelor este variabilă, de minim 1,00 m. Atât carosabilul şi trotuarul, cât şi spaţiul verde sunt mărginite cu borduri”.

Licitaţie pentru pasajul Gârleşti

Aşa cum reiese din anunțului de participare la licitație, valoarea estimată a investiției este de 80.342.651,66 lei (fără TVA), adică aproape 20 de milioane de euro (TVA inclus). Din această suma, cheltuielile pentru obținerea și amenajarea terenului ar fi 2.064.117,26 de lei, cheltuielile pentru investiția de bază – 76.894.367,35 lei, iar organizarea de șantier a fost estimată la valoarea de 1.299.014,91de lei. Alte cheltuieli conexe organizării șantierului ar fi în sumă de 382.381,14 de lei.
Durata contractului este de 84 de luni din care 24 de luni durează execuția și 60 de luni garanția oferită. Ofertele sunt așteptate până la data de 12 noiembrie.
În Craiova, CNI a mai construit Complexului Sportiv „Ion Oblemenco”. Colegiul Carol I şi sediul Operei Romane vor fi modernizate tot de CNI.

Aşa ar trebui să arate Pasajul Gârleşti
Aşa ar trebui să arate Pasajul Gârleşti

La barieră

Este cunoscut faptul că la acest moment, accesul spre strada Gârlești se face din bulevardul Decebal. Strada continuă peste calea ferată existentă și asigură accesul către cartierul Bordei. Prin rețeaua de străzi existentă, asigură accesul în centura Craiova Nord. Strada se intersectează cu alte străzi respectiv bulevardul Decebal și străzile din cartierul Bordei, asigurând legătura între acestea.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS