24.4 C
Craiova
luni, 28 octombrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateZeci de mii de locuri de muncă, desființate după ce Volkswagen va închide „cel puțin trei” fabrici din Germania

Zeci de mii de locuri de muncă, desființate după ce Volkswagen va închide „cel puțin trei” fabrici din Germania

Ca parte a unui plan drastic de reducere a costurilor, Volkswagen intenționează să închidă cel puțin trei fabrici din Germania și să reducă „zeci de mii de locuri de muncă”, au declarat luni reprezentanții angajaților, citați de agenția AFP.

Planul prezentat de conducere include, de asemenea, reducerea dimensiunilor uzinelor rămase în țară și o propunere de reducere a salariilor cu 10% pentru toți angajații mărcii VW, a declarat puternicul consiliu de întreprindere al companiei într-o notă trimisă către personal, promițând să opună rezistență.

Planul ar prevede o înghețare a salariilor în 2025 și 2026

Planul ar prevede, de asemenea, o înghețare a salariilor în 2025 și 2026, dar și  transferul în străinătate a numeroase activități și departamente ale grupului care se află în prezent în Germania.

„Conducerea este complet serioasă în această privință. Aceasta nu este o lovitură de sabie în negocierile colective”, a declarat Daniela Cavallo, președinta comitetului de întreprindere al Volkswagen, în fața câtorva sute de angajați din Wolfsburg.

„Acesta este un plan al celui mai mare grup industrial german de a începe să își vândă activele din țara sa natală, Germania”, a spus ea.

Daniela Cavallo nu a precizat ce uzine vor fi afectate.

Volkswagen a anunțat la începutul lunii septembrie posibila închidere a cel puțin două uzine în Germania

Volkswagen, primul constructor auto european, a anunțat la începutul lunii septembrie posibila închidere a cel puțin două uzine în Germania, o premieră, cu perspectiva reducerii a aproximativ 20.000 de locuri de muncă.

Aceste comentarii marchează un punct de cotitură în conflictul dintre muncitori și conducerea grupului, care este supus unor presiuni intense pentru a reduce costurile și a rămâne competitiv în fața scăderii cererii în China și Europa.

Potrivit Danielei Cavallo, ambele părți sunt de acord cu privire la natura problemelor cu care se confruntă producătorul auto și o mare parte a sectorului auto european, de la o tranziție electrică mai lentă decât se aștepta până la intrarea rivalilor chinezi în Europa.

„Nu suntem foarte diferiți când vine vorba de analiza problemelor. Dar suntem foarte diferiți când vine vorba de găsirea răspunsurilor corecte”, a spus ea.

Citeşte şi: Ciolacu: „Vă spun, mă tatuez pe mână, nu se măreşte TVA-ul”

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS