-0.5 C
Craiova
marți, 19 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCum văd antreprenorii craioveni evoluția economiei

Cum văd antreprenorii craioveni evoluția economiei

Conform Barometrului Business Evolution 2024, realizat de Valoria, oamenii de afaceri din Craiova sunt destul de optimiști în privința evoluției economiei, comparativ cu antreprenorii din alte orașe.

Analiza comparativă pe regiuni include 5 orașe și evidențiază diferențele locale privind încrederea în evoluția pozitivă a economiei. Craiova se clasează pe al doilea loc în topul optimismului, după Suceava (44% încrezători), cu 38% dintre respondenți care cred că lucrurile vor merge în direcția bună.

38% dintre antreprenorii din Craiova, încrezători în evoluția pozitivă a economiei

Rezultatele studiului arată că nivelul de încredere al oamenilor de afaceri care au participat la acest studiu în evoluția pozitivă a economiei în 2024 a fost unul moderat, cu o tendință generală de prudență, deoarece 42% au ales variantele de răspuns negative, 21% neutre și numai 37% pe cele pozitive.

14% dintre respondenții din Craiova nu sunt deloc încrezători în evoluția pozitivă a economiei, iar la nivelul „puțin încrezător,” Craiova are cel mai mare procent (35%), în contrast cu Constanța ( 22%).

Pentru categoria „încrezător,” Suceava atinge cea mai mare valoare, cu 44%, urmată de Craiova (38%) și Bacău (33%), în timp ce Satu Mare are cea mai scăzută încredere la acest nivel (18%).

Categoria „foarte încrezător” prezintă valori destul de omogene, cu procente între 2% și 5%, cea mai mare valoare fiind în Constanța și Craiova (5%), iar cea mai scăzută în Satu Mare (2%).

Aceste rezultate reflectă diferențele de percepție și atitudine între regiunile analizate, unde Suceava și Craiova au respondenți mai optimiști, în timp ce Satu Mare pare să aibă un grad mai mare de scepticism.

Un sfert dintre oamenii de afaceri din oraș preconizează creșterea cifrei de afaceri

Legat de evoluția prognozată a cifrei de afaceri, 61% dintre respondenți au anticipat creșterea acesteia, cu cea mai mare proporție (18%) așteptând o creștere de 10%-20%, urmată de 16% care estimează o creștere de 5%-10% și 14% care prevăd o creștere mai modestă de 1%-5%. Aceste valori indică o atitudine preponderent optimistă în rândul respondenților, cu un procent semnificativ care așteaptă o evoluție pozitivă a afacerii lor.

Pe de altă parte, un procent de 27% dintre respondenți au prognozat scăderea cifrei de afaceri a companiei lor în 2024, deși există o anumită dispersie în această direcție: 6% dintre respondenți au considerat că afacerea lor va scădea cu peste 30% și același procent au estimat o scădere de 1%-5%, în timp ce 5% au prognozat scăderi între 5% și 30%.

Numai 12% dintre participanți se așteptau ca cifra de afaceri să rămână la fel, fără o creștere sau scădere semnificativă.

Analiza datelor pe orașe evidențiază variații semnificative între orașe în privința așteptărilor privind evoluția viitoare a cifrei de afaceri.

Un optimism mai accentuat a existat în Craiova (25%) și Bacău (23%) unde respondenții au preconizat creșteri ale cifrei de afaceri de 10%-20%. Cel mai înalt nivel de creștere, de peste 30%, a fost în Craiova (8%) și Constanța (6%), în timp ce Satu Mare și Suceava au valori minime de 2%, respectiv 5%.

Prognoze optimiste și în ceea ce privește creșterea profitului

Datele referitoare la evoluția prognozată a profitului în 2024 arată că, per ansamblu, 64% dintre respondenți au anticipat o creștere a profitului, cu cea mai mare proporție (20%) prognozând o creștere de 10%-20%, urmată de 16% care au estimat o creștere de 5%-10% și 16% care au prevăzut o creștere mai modestă de 1%-5%. Aceste valori indică o atitudine predominant optimistă în rândul respondenților.

Numai 23% dintre respondenți s-au așteptat la o reducere a profitului. 8% dintre respondenți au estimat o scădere cu 1% – 5%, iar 4% au prognozat o scădere a profitului de peste 30% în 2024. Există un procent de 13% dintre respondenți car au răspuns că profitul lor va rămâne aproximativ la același nivel, ceea ce sugerează o doză de incertitudine și prudență în contextul schimbărilor economice din acest an.

Un optimism accentuat se observă în Suceava (25%) și Bacău (23%), unde respondenții au spus că vor avea o creștere de 10%-20% a profitului. Cele mai mari valori, pentru creșteri peste 30%, au fost înregistrate în Constanța (7%) și Craiova (6%), în timp ce Satu Mare și Suceava au fost valori mai mici la acest capitol, indicând un optimism mai temperat.

46% dintre respondenții din Craiova spun că numărul angajaților va crește

Datele privind evoluția prognozată a numărului de angajați în 2024 arată că au existat numeroase diferențe între orașe, unele reflectând optimism și altele prudență în această privință. Din totalul de 677 de răspunsuri, 32% dintre respondenți au preconizat că numărul de angajați va rămâne în 2024 aproximativ la fel ca cel din 2023, 43% au spus că își vor crește echipele, iar 25% că le vor reduce.

La Craiova, 24% dintre antreprenori preconizează scăderea numărului de angajați, iar 32% estimează că numărul va rămâne același. 23% cred că echipa va crește cu procente mici, de 1% până la 5%, iar alți 21% dintre antreprenori estimează creșteri mai mari.

Per ansamblu, datele reflectă că a existat o tendință moderată de creștere a numărului angajaților, dar și o atitudine prudentă în majoritatea regiunilor, cu variații ce arată perspective echilibrate între menținerea numărului de angajați și extinderea acestuia, în funcție de specificul economic al fiecărei zone.

Care sunt considerate cele mai mari obstacole

În privința celor mai importante obstacole în dezvoltarea afacerii, antreprenorii craioveni se declară încurcați de incertitudinea mediului (57%), nivelul fiscalizării (55%), birocrație și lipsa de stabilitate politică și de viziune în politicile publice (35% fiecare).

Cei mai mulți dintre aceștia consideră că măsurile cu cel mai mare impact pozitiv care ar trebui implementate în următorii ani ar trebui să fie legate de simplificarea taxării și a reglementărilor și de politici fiscale stabile. Aceste măsuri sunt văzute drept soluții importante de peste 65% dintre antreprenori. 31% dintre aceștia și-ar dori și scăderea impozitelor pentru companiile mici.

Investiții în marketing pentru creșterea vânzărilor

În privința strategiilor pentru creșterea vânzărilor, companiile din Craiova au pus accentul pe creșterea segmentului marketing și comunicare (51%) și pe adăugarea altor produse/servicii (46%). Astfel, la nivel local, antreprenorii se arată din ce în ce mai interesați de consolidarea imaginii și diversificarea ofertei.

677 de antreprenori din 5 orașe au participat la studiu

Analiza publicată zilele trecute a fost realizată pe baza răspunsurilor colectate de la antreprenorii și oamenii de afaceri care au participat la conferințele Business Evolution organizate de Doingbusiness.ro în anul 2024 la: Craiova (3 aprilie), Suceava (24 aprilie), Satu Mare (11 iunie), Bacău (25 septembrie) și Constanța (15 octombrie).

La evenimentele BusinessEvolution2024 au participat aproape 800 de manageri și antreprenori din companii cu cifra de afaceri între 250 mii euro și peste 500 milioane euro. Pentru realizarea cercetării s-au colectat răspunsuri la un chestionar alcătuit din 12 întrebări. Cele 677 de răspunsuri colectate provin preponderent de la respondenți din mediul urban.

CITEŞTE ŞI:

Prețuri pompate la cazare pentru Târgul de Crăciun Craiova și tot mai mulți craioveni care își scot locuințele la închiriat

Craiova respiră aer negru. Comisarul Gărzii de Mediu spune că oamenii strâng cenuşa în găleată pentru presă

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS