Unele dintre străzile orașului, cu precădere cele de la periferii sunt un şantier de când au început lucrările de introducere a reţelei de canalizare. Lucrările nefinalizate și ploile căzute în ultima perioadă au transformat aceste străzile în adevărate capcane atât pentru trecători, dar mai ales pentru şoferi. Nici nu ai cum să te fereşti, pentru că riști să cazi într-o groapă acoperită cu apă sau nămol. Localnicii fac slalom printre şanţuri, grămezi cu pământ sau pietriş, gropi şi mai nou bălţi şi nămol. Alte străzi de la periferia oraşului sunt în aceeaşi stare deşi aici nu se fac lucrări pentru utilităţi.
Cu un ochi plâng, cu altul rând s-ar putea spune despre locuitorii de pe strada Dobrogea, strada Banu Stepan, strada Coșuna. Craiovenii de pe aceste străzi s-au ales ce-i drept cu canalizare realizată pe fonduri europene, dar şi cu străzile făcute praf. Localnicii se plâng că deşi lucrările de introducere trenează de prea mult timp,iar străzile arată ca nişte tranşee. Sanţurile pe unde s-au introdus conductele şi puţinul asfalt de pe carosabil care a mai rămas în urma buldozerelor sunt acum acoperite de mocirlă şi pământ. Străzile sunt acum, după ploile căzute în ultimele zile un adevărat calvar.
” Eu locuiesc pe strada Dobrogea. În urma lucrărilor de canalizare nu mai putem intra pe stradă. Este un adevărat dezastru. Lucrările au început în vară, acum este un adevărat coșmar, înotăm prin nămol.Suntem ca în evul mediu.Ploile din zilele trecute au transformat strada în morcirlă. Pe stradă sunt câteva sute de familii care se confruntă cu această problemă”, spune o craioveancă de pe strada Dobrogea.
Nămolul de dinaintea canalizării
În Mofleni, jumătate din cartier este un şantier. Din cauza utilajelor şi a şanţurilor săpate pe străzi se circulă greu din cauza gropilor şi noroiului. Străzile afectate de lucrări arată ca după bombardamente, iar locuitorii sunt nemulțumiți de modul în care decurg lucrările. Pe strada Banu Stepan, de la Parcul Tineretului până la podul Jiului, zilnic, la orele de vârf, șoferii asteaptă zeci de minute blocați în trafic. Se circulă pe o singură parte a carosabilului, adeseori autoturismele, ca să se strecoare, trec prin șanțuri și nămol. Numai așa pot înainta mai repede.
Lucrări pe bani europeni
Beneficiarul acestor lucrări, operatorul regional de apă şi canal, Compania de Apă Oltenia spune că lucările sunt încă în derulare Ce-i drept ploaia le-a dat bătăi de cap constructorilor, iar aceştia s-au apucat să mai refacă, acolo unde se poate.
Lucrările se execută în cadrul contractului „Reabilitare și extindere rețele de apă și canalizare în zona de Vest a Municipiului Craiova”, în valoare de 72 de milioane de lei, fără TVA. La final, cartierele Rovine II, Izvorul Rece, Brestei, Mofleni, Catargiu şi Făcăi vor avea parte de canalizare. Reabilitarea rețelei de alimentare cu apă în zona de vest a Craiovei se va face pe o lungime de 3.872 de metri, în timp ce extinderea rețelei de canalizare presupune introducerea a 58.112 metri de conducte. De lucrări se ocupă asocierea DSE Consulting SRL – Thermal Pipes Solutions SRL – Utalim SA.
Dezastru la periferia Craiovei după ploaie
Problema străzilor acoperite cu nămol şi bălţi este încă o problemă în cartierele periferice ale oraşului Craiova. Multe străzi de la marginea urbei sunt un dezastru, mai ales atunci când plouă. Străzile sunt pline de gropi, care se umplu cu apă ori de câte ori este vreme ploioasă. Craiovenii care au avut ghinionul ca străzile pe care locuiesc să nu fie asfaltate sau măcar reparate spun că s-au săturat să circule prin nămoale şi bălţi şi că primăria menţine această situaţie de mulţi ani. În această stare sunt străzi din cartierul Popoveni, cartierul Bariera Vâlcii.