Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat, marți, că ar trebui luate „măsuri drastice” împotriva practicii unor cadre didactice de a-i pune pe elevi să scrie după dictare sau din manual.
El a explicat că această metodă nu aduce niciun folos elevului în ceea ce priveşte cultura, abilităţile practice sau valorile despre care acesta ar trebui să audă la şcoală. David precizează că îşi doreşte interzicerea acestei metode în şcoli,potrivit digi24.ro.
Una dintre marile probleme din zona educaţiei nu este cea de conţinut
Rectorul UBB este de părere că una dintre marile probleme din zona educaţiei nu este cea de conţinut, ci este legată de modul în care materia este predată în şcoli.
„În ceea ce priveşte metoda de predare, am şi spus, la un moment dat, caut o modalitate prin care, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral, formula aia pe care o ştim mulţi dintre noi: stai jos şi scrie după dictare conţinuturi care există în manual sau altundeva, cumva să interzicem această metodă. Este efectiv detrimentală. În acest fel, noi nu reuşim să transferăm acele competenţe despre care am discutat, adică cultură, activitate practică şi valori”, a afirmat Daniel David.
Preluarea unor texte din manuale sau după dictare nu reprezintă transfer de competenţe
El a subliniat că preluarea unor texte din manuale sau după dictare nu reprezintă transfer de competenţe, iar în situaţii precum cele întâlnite la unele licee, în care elevii sunt puşi de către profesori să transcrie texte, trebuie luate măsuri drastice.
„Măsura trebuie să fie drastică. Pe lângă training-uri pentru metode moderne, efectiv o astfel de practică. Repet, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral sau că poate vrei să antrenezi, nu ştiu, scrisul după preluarea unor texte din manuale, dar când nu ai această idee, ci consideri că prin această metodă tu transferi competenţe şi cunoaştere, acea metodă, în acest moment, ar trebui interzisă”, a adăugat David.
Ministrul Educaţiei a vorbit şi despre ce înseamnă un manual bun, din punctul său de vedere: „Suportul legat de manuale nu este foarte atractiv. Eu am şi spus, de exemplu, că un manual bun ar fi un manual în care, dacă ai un manual despre democraţie, de exemplu, sau practici democratice şi eşti la lecţia a doua, un manual bun va fi când copilul, de curiozitate, citeşte lecţiile înainte. Ăla e un manual bun. Nu suntem acolo”.
Citește şi: Salvamontiştii, solicitaţi în ultimele 24 de ore pentru zece intervenţii