Un angajat al magazinului IKEA din Bucureşti a făcut 55 de operaţiuni fictive de retur de produse sau sume de bani, deşi nu avea acest drept, creând un prejudiciu de peste 440.000 de lei. Acesta fost trimis în judecată pentru fals informatic în formă continuată şi înşelăciune în formă continuată.
”În rechizitoriul întocmit, procurorii au reţinut că, în perioada 13.06.2021 – 01.11.2023, în calitate de angajat al unei societăţi comerciale, în cadrul departamentului de Relaţii cu Clienţii, inculpatul a introdus, fără drept, date informatice, în sistemul informatic al persoanei vătămate, în vederea producerii unei consecinţe juridice, iar prin aceasta a indus-o în eroare pe persoana vătămată să efectueze mai multe transferuri bancare către conturile bancare personale ale acestuia şi ale persoanelor apropiate acestuia, fiind cauzată o pagubă în patrimoniul persoanei vătămate în cuantum de 442.113 lei”, au precizat procurorii.
Prejudiciul a fost recuperat integral
Anchetatorii au precizat că, în 55 de cazuri, bărbatul, aflându-se la sediul firmei şi având acces la sistemul informatic al societăţii, a creat în sistemul informatic bonuri de vânzare false (prin introducerea de date informatice, fără drept), la casele de marcat.
„Ulterior, la scurt timp după generarea vânzărilor false, acesta a deschis cazuri de retur, introducând în sistemul informatic date informatice nereale şi întocmind astfel documentele cu privire la retur pentru diferite persoane, membri de familie sau prieteni ai inculpatului,” a precizat sursa citată.
Prejudiciul a fost recuperat integral.
Dosarul a fost trimis spre judecare Judecătoriei Sectorului 1.
Citește și: Zeci de pietoni din Târgu Jiu, amendați de poliție