Noul serial Netflix al lui Meghan în care oferă sfaturi pentru gătit și acasă sosește începând de pe 4 martie. Ea este doar cea mai recentă femeie de mare profil care s-a prezentat ca o guru a stilului de viață – și împarte părerile în acest sens.
Emisiunea de stil de viață a Ducesei de Sussex ajunge în sfârșit pe Netflix, după ce a s-a amânat din cauza incendiilor din Los Angeles. „Cu dragoste, Meghan“ o prezintă culegând flori, gătind cu prietenii și arătând strălucitoare într-o casă uriașă și luminoasă din California.
Mutarea într-un teritoriu atât de uzat de zeițe interne a numit-o pe Meghan „milenaria Martha Stewart din Montecito” în The New York Times. Dar, desigur, aceasta fiind Meghan – subiectul a numeroase critici în presa britanică în special și pe rețelele de socializare în general – reacția a izbucnit în momentul în care a fost lansat trailerul. Ea își etalează averea, au spus criticii. Ea devine o soție tradițională: feministă. Este falsă, vrea doar să vândă produse, este insuportabil de serioasă…

Și totuși, Meghan are fanii ei la fel de mult ca și detractorii ei și este probabil ca „With Love, Meghan“ să fie un hit de evaluări pentru streamer, adunând oamenii împreun. „Toată lumea este invitată să creeze minune în fiecare moment” – așa cum spune Meghan, potrivit BBC.
Sentimentele publicului față de zeițele domestice – acele femei care vând un stil de viață și o versiune idealizată foarte particulară a feminității – au fost întotdeauna complexe, dar este posibil să nu fi fost niciodată mai conflictuale decât în 2025.
Imaginea femeii idealizate
„Desigur, imaginea femeii idealizate s-a schimbat de-a lungul timpului și chiar mai rapid în ultimii ani”, spune dr. Edith Hill, o cercetătoare australiană în mediul academic și a femeilor online. În aceste zile, Hill spune pentru BBC, „nu există nicio imagine „ideală” a unei femei online, deoarece fiecare comunitate și subcomunitate are propria versiune a creatorului perfect”. Aceasta înseamnă că cei mai faimoși ajung să fie iubiți și detestați: figuri precum Meghan, Gwyneth Paltrow și Nara Smith parcurg linia dintre a avea o bază de fani devotați și a fi disprețuit, criticat și chiar blamat pentru o mulțime de rele societății.
Nara Smith este probabil cea mai faimoasă iterație a celei mai supărate versiuni contemporane a zeiței domestice: soția tradițională. Smith are 11,5 milioane de urmăritori pe TikTok – o mulțime de oameni care doresc să urmărească videoclipuri din casa ei din Texas, unde crește copii și prepară mâncarea de la zero. În timp ce purta rochii de bal. Într-o bucătărie superbă. Ai putea spune că este agresiv de aspirație – dar este și evident nerealist. Mă îndoiesc că mulți oameni care urmăresc cu adevărat și-ar dori cu adevărat să-și facă bebelușilor lor gumă de mestecat de casă în timp ce poartă o rochie verde-lime cu bust conic.
Citește și: Un australian al cărui sânge a salvat 2,4 milioane de copii a murit