Avind in vedere ca starea tehnica a retelei proprii de drumuri judetene, in lungime de 977,099 km, era, cu ani in urma, cu totul necorespunzatoare, conform analizei diagnostice efectuate de Institutul de Proiectari Auto, Navale si Aeriene, iar sistemele rutiere existente au fost construite sa faca fata la nivelul traficului din anul 1980, Consiliul Judetean Dolj a aprobat, in plenul sau, prin Hotarirea nr. 92/14.12.2000, achizitionarea, din import, a utilajului „Tren reciclator-stabilizare drumuri in situ, marca WIRTGEN 2500“, pentru reabilitarea drumurilor. A fost un demers oportun si necesar, potrivit art. 63, literele „h“ si „I“ din Legea administratiei publice locale nr. 69/1991, republicata, consiliul judetean are, printre principalele atributii, atit administrarea domeniului public si privat al judetului, cit si construirea, intretinerea si modernizarea drumurilor de interes judetean, precum si a drumurilor care fac legatura cu judetele limitrofe.
Prin Hotarirea nr. 17/2001, a autoritatii administratiei publice judetene, s-a stabilit atribuirea acestui utilaj, pe baza de contract de concesionare, SC LUCRARI DRUMURI si PODURI SA Dolj – unitate specializata in prestari servicii, la care actionar unic este consiliul judetean – in vederea derularii, conform programelor aprobate de consilieri, a intregii activitati de servicii de intretinere si reparatii a retelei proprii de drumuri judetene, dar si a unor drumuri comunale pentru terti.
Din luna aprilie a acestui an – cind utilajul a inceput efectiv sa lucreze la reabilitarea cailor rutiere – SC LDP SA Dolj a intretinut si reparat 11 drumuri, pe o lungime totala de 41 km, cu o valoare de aproape 12 miliarde de lei, realizindu-se lucrari de calitate superioara, intr-un timp mai scurt, inregistrindu-se totodata insemnate economii de personal, dar si de fonduri banesti.
Principalele trasee pe care s-au executat lucrari de reabilitare sint: pe raza comunei Podari – 1,7 km; DJ 552A, Criva-Perisor – 4,3 km; DJ 641 A, Popinzalesti – Manastirea Popinzalesti – 0,6 km; Simnic – 2,8 km; DC 97A, Bucovat – Sarbatoarea – 2,1 km; DC 5, Radovan-Cerat – 2,1 km; Pietroaia – Urdinita – 6 km; Secu -Argetoaia – 3 km; DC 2A, Gara Afumati-Birca – 0,9 km s.a.
Pina la sfirsitul acestui an se mai executa lucrari de reabilitare, cu utilajul sus-amintit, pe drumurile Celaru – Marotinu – 5 km; Filiasi -Melinesti – 2 km si Galicea -Izvoare – 0,5 km.
Dupa primele 500 de ore de functionare si probe, „Trenul reciclator WIRTGEN 2500“, care poate realiza 1-2 km drum/zi, si-a dovedit pe deplin oportunitatea, utilitatea si eficienta.
Drumurile noastre toate se vor asfalta vreodata…
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei