In timp ce multe companii on-line incearca sa-si atraga clientii prin reduceri masive in perioada Sarbatorilor de iarna, majoritatea cumparatorilor, a caror incredere a fost puternic zdruncinata de atentatele teroriste din Statele Unite, par sa fie interesati de produse mai putin obisnuite.
Dupa ce entuziasmul legat de posibilitatea de a face cumparaturi prin intermediul Internetului a disparut, vinzarile de produse care sint mai avantajos de achizitionat direct din magazine, cum ar fi imbracamintea, au scazut puternic. In schimb, utilizatorii Internetului sint interesati sa cumpere alte obiecte, de la tacimuri pentru servit caviar la ultimul model de autoturism al unui producator german.
Reclama nu se potriveste cu realitatea
Pe linga aceasta reorientare a consumatorilor catre bunuri cu o valoare mai mare, increderea cumparatorilor, ca si volumul cheltuielilor pe care acestia le realizeaza se situeaza, in ultima perioada, la cote extrem de joase.
Putine sint firmele on-line care preconizeaza cistiguri ridicate in preajma Sarbatorilor de iarna. Multi cumparatori reclama ca fotografiile diferitelor articole prezentate pe Internet pot fi inselatoare.
Ceea ce majoritatea analistilor considera insa neobisnuit este faptul ca dezvoltarea comertului electronic este relativ recenta, datind, cu aproximatie, din 1998.
Cu toate acestea, marile companii prezente pe Internet nu reusesc sa-si tina clientii pe o perioada mai indelungata, nici macar prin intermediul unor sisteme de vinzare avantajoase, care includ, pe linga reduceri, si o mare libertate in privinta posibilitatilor de returnare a bunurilor achizitionate. Aceleasi strategii au fost aplicate cu succes de firmele traditionale de vinzare cu amanuntul.