Cu mai bine de doi ani in urma, autoritatile craiovene au rasuflat usurate: municipiul va avea o sosea de centura care va ocoli orasul si va devia circulatia autovehiculelor de mare tonaj, din zona Aeroportului pina aproape de Isalnita. Soseaua, in lungime de 16,8 km, va fi construita cu bani (33,73 milioane de dolari) din fondul pentru cooperare economica internationala japoneza. Numai ca, desi proiectul a inceput sa prinda contur in 1999, nici pina in prezent nu au demarat lucrarile propriu-zise. Teoretic, demersurile sint finalizate; proiectul tehnic este gata, avizele de la posesorii de utilitati din zona sint luate, autorizatia de constructie mai lipseste. Si asta pentru ca nu este lamurita inca situatia pamintului din zona.
Din cei 350.000 de metri patrati care trebuia sa fie expropriati pentru a se putea construi soseaua de centura, Directia Generala de Drumuri si Poduri nu a reusit sa obtina decit 250.000 de mp. Aproximativ 420 de proprietari particulari au fost expropriati si au primit despagubiri in bani pentru suprafetele cedate. Diferenta de teren nu poate fi cumparata deoarece proprietarii nu au actele in regula. „Lucram si acum la exproprierile de pamint, dar intimpinam greutati; primaria nu vrea deloc sa ne ajute. Mai sint inca multi proprietari care nu au titluri de proprietate, nu sint pusi in posesie sau nu au succesiunile facute. Plus ca, in unele cazuri au mai aparut si schimbari facute pe amplasamentele actuale“, a spus Constantin Serban, directorul Directiei Reabilitari din cadrul regionalei.
Intrebat de situatia pamintului din zona limitrofa a municipiului, primarul Craiovei a specificat ca, daca pamintul este problema, va intruni comisia si va grabi aplicarea legilor funciare, cu prioritate in zona respectiva. „Acum avem de finalizat recensamintul; dar saptamina viitoare vom face sedinta si vom da prioritate eliberarii titlurilor de proprietate in zona aceea. Daca asta e problema, garantez ca voi trimite comisia pe teren si ii vom pune in posesie acolo pe oameni. Desi… nu sint toti ai mei; unii mai apartin si de alte primarii, de Ghercesti, de Simnic, de Isalnita“, a spus primarul Vasile Bulucea. Specialistii Directiei Generale de Drumuri si Poduri au intimpinat aceleasi probleme si in cazul centurii de sud a Craiovei. Cu o lungime dubla (circa 28 de km) fata de centura de nord a orasului, constructia acesteia este deja in stadiul de studiu de fezabilitate. Fonduri s-au gasit, printr-un program finantat de ISPA, pamintul insa…lipseste! Si, in ritmul in care se face punerea in posesie si exproprierea terenurilor, vor mai trece multe camioane prin Craiova pina cind soseaua de centura va deveni…realitate!
Soselele de centura ale Craiovei au ramas… pe drumuri
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei