La Tirgu Jiu a fost declansat sezonul debransarilor. Din cauza datoriilor la intretinere, mai multe sute de familii vor fi lasate fara apa calda si caldura. Prestatorul de servicii SC AQUATERM SA a trimis in repetate rinduri somatii la presedintii de asociatie, acestora punindu-li-se in vedere faptul ca vor fi debransati. De la inceputul lunii, 40 de familii au fost deja debransate de la apa calda.
Din cauza cheltuielilor pe care le-au facut in perioada sarbatorilor, oamenii s-au trezit ca acum nu mai au cu ce sa isi achite datoriile la intretinere. Daca in luna decembrie, debitele populatiei catre prestatorul de servicii erau de 39 de miliarde de lei, la sfirsitul lunii ianuarie, datoria depasea 60 de miliarde de lei. Aceasta crestere semnificativa a fost generata si de faptul ca intre Craciun si Anul Nou, agentul termic a fost distribuit fara rezerve in tot municipiul. O alta cauza a cresterii datoriilor ar fi, in opinia primarului Florin Circiumaru, modul defectuos in care administratorii au stiut sa isi gestioneze asociatiile. In cartierele din zona centrala, caldura a fost solicitata numai pentru maximum opt-zece ore pe zi, pe cind, in cartierele de periferie, locuite in general de familiile mai sarace, caldura a fost furnizata si 18 ore pe zi. „Avem foarte multe cazuri de acest gen. Cetatenii sint nemultumiti de datoriile foarte mari pe care le au, insa acestia trebuie sa stie ca administratorii au cerut atitea zeci de ore de caldura. Noi nu avem ce sa facem in cazul acesta. Au fost insa situatii, cum ar fi Asociatia 35, la care am intervenit. Pentru doua camere se platesc 3.000.000 de lei, iar in alte zone se plateste la jumatate. In acest caz, sumele mari inregistrate sint cauzate de pierderile de pe retea“, a spus primarul.
Protectia Consumatorilor va intra in apartamentele nemultumitilor
La nivelul Primariei Tirgu Jiu exista un program prin care, pina in luna septembrie, la fiecare bloc din municipiu se vor monta contoare de agent termic si de apa. In acelasi timp va incepe si montarea a 14 microcentrale, patru dintre acestea fiind deja instalate. In asteptarea contorizarii, cetatenii se prezinta in numar destul de ridicat la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Gorj, reclamind prestatorul de servicii AQUATERM pentru tarifele practicate. Seful OJPC Gorj, Ion Tudor, a precizat ca toate contractele dintre prestatorii de servicii si populatie au fost trimise la Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorului. „Asteptam ca documentele sa soseasca in maximum zece zile, cu noile clauze, care vor fi si in favoarea cetatenilor si ii va obliga pe prestatorii de servicii sa isi schimbe modul de lucru. Am primit foarte multe reclamatii de la cetateni, dar si de la sase asociatii. In virtutea noilor clauze va actiona si OJPC“. Conducerea AQUATERM asteapta, de asemenea, noile clauze ale contractului, directorul Ion Popescu precizind ca pentru rau-platnici nu se poate face insa nimic: „Avem gaze de platit. Pretul acestora a crescut de trei ori. I-am tot avertizat pe administratori. Cele 18 asociatii in discutie inregistreaza datorii cuprinse intre 500.000.000 si 1,2 miliarde de lei. Imi este greu sa cred ca pina la 1 februarie vor plati macar o treime. Nu vom putea face altceva decit sa ii debransam. Avem si solicitari individuale, dar in prezent, de la caldura nu mai putem face debransari.“