-6.5 C
Craiova
miercuri, 15 ianuarie, 2025
Știri de ultima orăActualitateConducerea PSD ii invata pe membrii de partid cum sa se poarte cu presa

Conducerea PSD ii invata pe membrii de partid cum sa se poarte cu presa

Conducerea PSD a aprobat ieri o strategie de comunicare potrivit careia reprezentantii partidului trebuie sa fie intotdeauna corecti si politicosi cind presa cere informatii, sa nu evite sa discute cu ziaristii, sa nu se grabeasca sa reclame reporterul in redactie pentru mici imprecizii strecurate intr-un articol.

Secretarul general al PSD, Cozmin Gusa, a precizat ca acest document va fi trimis tuturor organizatiilor partidului pentru ca este important ca toti liderii PSD sa aiba o relatie „complementara, pozitiva“ cu mass-media, „pe baza principiilor de relationare, a regulilor de convietuire“. Documentul mai prevede ca reprezentantii PSD trebuie sa permita ziaristilor sa vina oricind la ei, sa nu refuze constant permisiunea de a fi citat si sa nu ceara jurnalistilor ca, odata furnizata o informatie importanta, sa nu o publice.

Potrivit strategiei de comunicare, regulile „esecului“ in relatia cu presa ar fi asaltarea ei cu comunicate, fara pauza si fara discernamint, protestul atunci cind comunicatele transmise nu sint publicate sau solicitarea de a citi si modifica articolele inainte de publicare. Un esec in relatia cu presa ar fi, in opinia PSD, si folosirea dreptului la replica, in mod constant, ca pe un mijloc de criticare a jurnalistilor, precum si solicitarea ca toate intrebarile unui interviu sa fie date in scris cu mult timp inainte, iar raspunsul sa fie oferit dupa o saptamina de gindire profunda.

In ceea ce priveste organizarea conferintelor de presa, PSD considera ca acestea trebuie sa dureze maximum 80 de minute, iar moderatorul sa fie o persoana cu experienta in lucrul cu ziaristii pentru a interveni atit in momentele tensionate, „cind ziaristii se infierbinta si liderii organizatiei sint pusi in dificultate“, cit si in momentele moarte, „cind ziaristii nu mai pun intrebari“.

PSD mai recomanda reprezentantilor sai sa nu uite nici o clipa ca au in fata un partener de dialog, care trebuie informat si sa sustina un discurs liber, nu citit.

„Discursul trebuie sa cuprinda exemple, comparatii, anecdote, elemente de umor, pentru a fi atragator si concret“, se arata in strategia de comunicare a PSD, adaugindu-se ca, in timpul discursului, vorbitorul trebuie sa evite sa dea informatii confidentiale sau aflate sub embargo.

In strategia de comunicare mai este prevazut si faptul ca atunci cind, la o conferinta de presa, ziaristii pun intrebari care se refera la un subiect diferit de cel al conferintei sau care duc la criticarea unei persoane, purtatorul de cuvint al PSD va reaminti tema conferintei si va preciza ca nu este cazul sa se raspunda la aceste intrebari, dar ca, oricind, la o data ce va fi fixata ulterior, problemele respective vor putea fi discutate.

Aceasta scuza nu va fi folosita insa cind este vorba de un eveniment deosebit, accident, demisie, concedieri, conflicte, greva. Reprezentantilor PSD li se atrage atentia, prin acest document, ca in cazul in care au un dialog informal cu ziaristii, sa nu se „relaxeze total si sa uite cu cine stau de vorba“, deoarece, in asemenea momente, jurnalistii cauta sa afle cit mai multe prin intrebari – capcana.

Dupa incheierea unei conferinte de presa, se va parcurge lista jurnalistilor invitati si se vor nota in fisierele de presa ziaristii care au venit, eventual se vor trece si citeva informatii despre tipul intrebarilor puse de acestia, se mai arata in strategia de comunicare a PSD.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS