-1.9 C
Craiova
duminică, 19 ianuarie, 2025
Știri de ultima orăActualitateFacturile pentru caldura - in atentia autoritatii de reglementare in domeniu

Facturile pentru caldura – in atentia autoritatii de reglementare in domeniu

Autoritatea de reglementare a serviciilor publice a anuntat ieri ca asteapta sesizarile consumatorilor de apa calda si caldura, pentru a-i verifica pe distribuitorii de energie termica si a interveni in cazul in care facturile pentru aceste servicii sint majorate nejustificat.

Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala califica drept „exorbitanta, exagerata si nejustificata“ cresterea facturilor pentru energie termica, apreciind ca aceasta este „un element cu implicatii sociale majore“. Sursa citata precizeaza ca una din principalele sale atributii este aceea de a proteja interesele utilizatorilor de servicii publice, obligind distribuitorii sa aplice un tarife justificate si calculate in mod corect. Potrivit reprezentantilor Autoritatii, „facturi de intretinere cu valori de 5.000.000 si chiar peste 6.000.000 de lei sint, in primul rind, consecinta unor deficiente mai vechi manifestate in activitatea unor operatori, furnizori/prestatori care produc, transporta si distribuie energia termica. S-a ajuns la un cerc vicios in care facturile supraincarcate au devenit imposibil de achitat de catre toti utilizatorii“. „Facem apel in acest scop la toti consumatorii de energie termica sa sesizeze Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala orice situatie care conduce la pierderi si risipa de agent termic, pentru a avea posibilitatea de a interveni operativ“, se arata in comunicat.

Sesizarile consumatorilor – fie individuali, fie asociatii de proprietari – pot fi trimise atit la conducerea Autoritatii (la telefon 021-326.17.81, fax 021-326.17.82) sau la Directia de Control a institutiei (la telefon 021-236.17.95), cit si prin posta electronica (la [email protected]). In baza sesizarilor, reprezentantii Autoritatii ii verifica pe distribuitorii de agent termic la care se constata emiterea de facturi cu valori supradimensionate, pentru identificarea cauzelor si a masurilor necesare pentru scaderea pierderilor de agent termic si, implicit, a facturilor la intretinere.

Potrivit competentelor care ii revin in aprobarea pretului real al agentului termic, ANRSC va impune regiilor de termoficare sa-si retehnologizeze retele, astfel incit costul agentului termic sa scada. Autoritatea sustine si contorizarea, ca masura de stabilire “exacta si echitabila” a consumurilor si a costurilor aferente fiecarei familii, pentru a se evita supraincarcarea facturilor cu pierderile din sistem. Aproape doua treimi dintre familiile din Capitala risca sa nu-si poata plati facturile catre regiile furnizoare de utilitati publice, din cauza cotelor ridicate la intretinerea din aceasta iarna, potrivit unei estimari a Federatiei Asociatiilor de Proprietari din Romania (FAPR). Pe de-o parte, valoarea facturilor pentru apa calda si caldura furnizate in luna decembrie a crescut simtitor, atit din cauza cresterii con-

sumului pe fondul temperaturilor foarte scazute, cit si a pierderilor din retea.

Pe de alta parte, beneficiarii de ajutoare pentru caldura (acordate in baza Legii venitului minim garantat) isi vor primi abia in februarie banii pentru luna decembrie, in conditiile in care au la dispozitie doar 15 zile pentru plata intretinerii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS