Companiile de produse cosmetice aleg, pentru promovarea produselor lor, varianta modelului cu trasaturi placute, dar putin cunoscut de marele public. Altele au deja o traditie in alegerea unei vedete drept purtator de imagine al unui produs nou lansat pe piata. Strategie costisitoare pentru ele, dar eficienta.
Descoperita pe o plaja corsicana de un reprezentant al Madison Agency, Laetitia Casta si-a convins imediat parintii sa se mute cu totii la Paris. In numai zece luni, facea furori printre editorii marilor reviste de moda. Jean-Paul Gaultier a angajat-o pentru una dintre prezentarile sale in timp ce alti designeri si companii de publicitate se intreceau pentru a incheia un contract cu ea – se nascuse un star. A fost aleasa de L’Oreal sa ii reprezinte produsele de ingrijire a fetei si machiaj.
Aceeasi tactica, alt personaj
Aceeasi companie, a carei strategie de promovare se bazeaza pe alegerea unor vedete ca „imagini“ ale produselor sale, a contractat-o pe incintatoarea Milla Natasha Jovovich pe cind aceasta se afla in culmea succesului. Nascuta pe 17 decembrie 1975, in Kiev, frumosa rusoaica a pasit pentru prima data pe o scena pe cind avea doar 11 ani. Prima ei coperta a fost pentru revista italiana Lei. Dar a fost suficient pentru a o aduce in rindul top-modelelor. Dorinta sa a fost insa intotdeauna aceea de a avea o cariera cinematografica, nu inainte de a trece putin si prin cea muzicala.
Margaret Astor a mizat pe farmecul Monicai Belluci
Monica Belluci a fost aleasa de Margaret Astor drept imagine a companiei intr-un moment crucial pentru aceasta: relansarea sub numele de Astor. Campania a inceput cu filmarea unui spot la un nou ruj hidratant, al carui regizor a fost Bruno Aveillan, foarte bine cotat printre regizorii de spoturi publicitare. Ideea de la care s-a pornit a fost simpla, fara artificii, complezente sau „selling lines“. Povestea actritei se asemana mult cu aceea a Cenusaresei. Si-a petrecut copilaria urmarind filmele de aur ale cinematografiei italiene si, desi initial si-a dorit sa studieze dreptul, nu a rezistat tentatiei unui contract propus de Elite Model Management.
Tot o relansare, de data aceasta pentru Rimmel Londra, i-a adus un contract top-modelului Kate Moss. A fost pentru prima data cind compania a ales sa fie reprezentata de o ambasadoare celebra. Specialistii in comunicare ai companiei au vrut ca fiecare element al noii campanii sa reflecte spiritul londonez. In reclama, rujul este folosit atit pe buzele modelului cit si pe fata ei. Sharon Dowset, make-up artist, povesteste: „Asistentul meu, Andrew, a fotografiat diverse modele de graffiti pe care apoi le-a suprapus peste fotografii ale fetei lui Kate, ca sa ne dam seama care i se potrivea mai bine“.