19 C
Craiova
vineri, 27 septembrie, 2024

Capcane europene

Atenţie sporită dacă mergeţi pe Drumul European 574, pe sectorul Craiova – Slatina! Covorul de criblură aşternut pe o lungime de 35 de kilometri a provocat unor şoferi pagube de milioane de lei.

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Dolj efectuează lucrări de tratament bituminos la Drumul European 574, pe sectorul Craiova – Slatina. Lucrările, efectuate de firma Ancorad Oltenia SA din Craiova, constau în aplicarea unei pelicule de emulsie pe asfaltul drumului, peste care se toarnă criblură. Problema apare în momentul în care  şoferii circulă cu viteză mare, deşi există indicatoare de avertizare că sar pietre, criblura nefiind bine fixată. Nu puţini dintre participanţii la trafic s-au trezit cu parbrizele sparte.
Gazeta de Sud a publicat în urmă cu câteva zile un articol referitor la lucrările care se efectuează la drumul E 574, la care reacţiile nu au întârziat să apară.
„Ţin să vă spun că mi s-a spart parbrizul de două ori, iar în una din dăţi mi-a sărit o piatră de la un tir care trecea în direcţia opusă şi mi l-a făcut praf. Să se mai gândească şi la şoferi cât îi costă un parbriz, o vopsea, un polish şi multe altele înainte să facă drumurile“, a fost unul dintre comentariile din ediţia de pe internet a GdS.
„Eu merg liniştit, dau şi din avarii ălora care trec în viteză şi degeaba, mă bag în parapet să mă feresc, el trece cu viteză, eu mă aleg cu parbrizul spart. Cine mă despăgubeşte? Eu plătesc taxa de drum, dar să merg pe drum şi să mă ciuruiască aşa?! Maşina mea are maximum o lună şi e pestriţă. Unde depun plângere, cine mă despăgubeşte? De ce stau politiştii numai la vânătoare şi unde trebuie nu stau?“, a fost reacţia lui Bogdan Nicola.
Firma Ancorad a ajuns cu lucrările în zona pădurii Saru. Drumul nu doar că este acoperit cu piatră măruntă care pe anumite porţiuni nu este tasată, dar este şi nemarcat, astfel că pune mari probleme şoferilor pe timpul nopţii. În prezent s-au efectuat doar premarcaje, pe o lungime de 14 kilometri.

Soluţia este reducerea vitezei

Un echipaj de poliţie era prezent joi în zona pădurii Saru pentru dirijarea traficului. „În ultimele două săptămâni am stat aici în fiecare zi“, a declarat agent Valentin Buşe, de la Postul de Poliţie Bobiceşti. „Avem şi noi agenţi de dirijare a traficului, există şi indicatoare de avertizare, dar şoferii nu respectă nici indicatoarele, nici semnalele noastre. Chiar dacă le respectă unii dintre ei, nu le respectă toţi, deci e inutil. Doi chiar s-au bătut ieri în parcarea popasului. Unul a trecut cu 150 la oră, iar pietrele i-au zgâriat maşina altuia. Ăla l-a urmărit, l-a prins aici în parcare şi s-au păruit“, au declarat muncitorii care fac lucrările la drum.
„Dacă şoferii nu conştientizează riscurile şi nu reduc viteza, nu există altă soluţie până la fixarea criblurii. Din păcate, tocmai cei care respectă indicatoarele şi încetinesc se aleg cu avarii la automobile. Noi o să facem şi marcajele mai devreme, chiar cu riscul de a le repeta în toamnă, pentru ca drumul să nu mai fie o problemă pe timp de noapte“, a declarat Adrian Lumezeanu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Dolj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII