11.4 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateMaşini Volvo cu detector de şofer băut

Maşini Volvo cu detector de şofer băut

Volvo va introduce pe trei modele, începând cu 2008, un sistem electronic opţional ce constă într-un dispozitiv care analizează aerul expirat, sistem care nu va permite şoferilor băuţi să pornească maşina, relatează publicaţia Just-Auto.
Sistemul, denumit Alcoguard, va fi prezentat la salonul auto de la Frankfurt şi va fi disponibil de la începutul lui 2008 ca dotare opţională pentru modelele S80, V70 şi XC70 comercializate în Marea Britanie. În cursul anului viitor dotarea va fi disponibilă şi pe alte modele ale mărcii. Volvo doreşte pentru început să vândă 2.000 de maşini pe an, la nivel mondial, care să aibă Alcoguard ca dotare.
Alcoguard funcţionează pe sistemul celulei de combustibil, folosit pentru majoritatea aparatelor de detectare a alcoolemiei din dotarea poliţiei din statele europene.
Dispozitivul este amplasat în spatele consolei centrale, iar pentru a putea porni maşina şoferul trebuie să sufle în dispozitiv. Respiraţia şoferului este imediat analizată şi rezultatele sunt transmise prin unde radio către sistemul electronic al maşinii. Apoi afişajul digital al maşinii arată şoferului informaţii legate de test, cum ar fi, de exemplu, dacă va putea pleca cu maşina sau nu or dacă trebuie să sufle mai mult. Dacă alcoolemia detectată este mai mare decât limita legală, motorul nu va porni.
Alcoguard nu se conectează cu maşina prin intermediul unui fir, ci comunică prin unde radio, ceea ce permite scoaterea dispozitivului din maşină. Deşi poate măsura cu precizie nivelul alcoolului, pentru a transmite datele către maşină trebuie să fie la o distanţă de maxim 10 metri.     
Pentru situaţii de urgenţă sau în cazul în care unitatea Alcoguard este pierdută, există o funcţie care poate face ca maşina să pornească fără dispozitiv. Funcţia de siguranţă poate fi activată fie numai o singură dată, fie de un număr nelimitat de ori, în funcţie de preferinţele cumpărătorului.
Analizatorul are încorporate două leduri care se aprind, pe rând, în funcţie de rezultat. Ledul verde indică faptul că şoferul are alcoolemie între 0 şi 10 miligrame alcool pentru 100 militri de sânge. În acest caz motorul va porni. Ledul galben arată că nivelul alcoolemiei celui care a suflat este între 10 şi 20 miligrame alcool pentru 100 mililitri de sânge, caz în care motorul va porni, dar maşina va "sfătui" şoferul să nu conducă. Rezultatele obţinute de Alcoguard sunt memorate timp de 30 de minute. Dacă şoferul opreşte motorul, dar se reîntoarce mai devreme de o jumătate de oră la maşină, nu va mai fi nevoie de un nou test.
Tehnologia bazată pe celulă de combustibil este scumpă, dar oferă rezultate mai bune decât semi-conductoarele, spre exemplu. Celulele de combustibil reacţionează doar la etanol. Prin sistemul pe bază de celule de combustibil moleculele de etanol trec printr-o membrană sensibilă care generează curent electric în funcţie de concentraţia alcoolului. Curentul este apoi măsurat. Cu cât mai mult curent este generat, cu atât şoferul are o cantitate mai mare de alcool în sânge", a explicat managerul de proiect al Volvo, David Nilsson.
Întreţinerea Alcoguard şi înlocuirea bateriilor se va face o dată cu revizia periodică a autovehiculului. În caz de revânzare, dacă noul proprietar nu doreşte sistemul, orice reprezentanţă de service a Volvo îl poate dezactiva.
"Am încercat să facem sistemul cât mai familiar utilizatorului. Tehnologia trebuie să ceară cât mai puţin efort din partea şoferului. Cu cât va fi mai uşor de folosit, cu atât mai mulţi oameni vor vrea să-l utilizeze", a mai spus Nilson
Volvo spune că Alcoguard va ajuta şoferul să ia deciziile corecte, şi că dispozitivul ar trebui să fie privit ca un sistem de siguranţă. "Depinde de şofer dacă vrea să ia în considerare informaţiile primite de la Alcoguard sau nu", precizează oficialii Volvo.  
Orice setare a Alcoguard se va face la reprezentanţele Volvo. Limitele alcoolemiei vor fi introduse în memoria Alcoguard în funcţie de legislaţia fiecărei ţări în care este comercializată maşina dotată cu acest sistem.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS