John Fleming le-a urat muncitorilor, în limba română, „Bine aţi venit în familia Ford!“ şi a anunţat că la mijlocul lui 2009 va fi produsă prima maşină a acestei mărci la Craiova, iar din 2010 va intra în fabricaţie încă un autoturism – un model care nu se mai fabrică în nici una dintre uzinele Ford. Ulterior, la conferinţa de presă, Fleming a detaliat: „Anunţăm că prima maşină produsă la Craiova la mijlocul lui 2009 va fi Transit-Connect, care acum este produsă şi în Turcia. În 2010, o nouă maşină va fi fabricată la Craiova. Este un automobil de capacitate mică. Nu este vorba despre Fiesta, dar va fi produs în exclusivitate în România şi destinat exportului. Va fi un autoturism de tip white-space şi va fi ceva mai scump. Nu va fi la concurenţă cu Logan sau Dacia“.
Potrivit specialiştilor, o maşină white-space este spaţioasă şi reprezintă un nou tip de produs. John Fleming a precizat că noul tip de Ford ce va fi fabricat în exclusivitate la noi, din 2010, nu va fi un autoturism ieftin. Acesta a adăugat că, în 2009, intenţia este să se producă 30.000 de maşini Transit-Connect, iar anul următor, cu 15.000 mai multe. În perioada imediat următoare, Ford îşi va desemna o echipă de 30-35 de oameni, care se vor afla permanent la fabrica din Bănie. Ford încă nu a stabilit dacă va merge mai departe cu actualul sistem de distribuţie şi cu dealerii actuali. De asemenea, salariaţii au primit un prim răspuns plăcut pentru ei, şi anume că în orice ţară Ford a plecat la drum cu negocieri de salarii. „Discutăm creşterile salariale în orice ţară în care mergem“, a afirmat John Fleming.
Oameni noi în conducere
John Fleming a afirmat că
s-a stabilit deja noua conducere a companiei. Spaniolul Dionisus Campos, fost responsabil al Ford pe perioada de tranziţie, a fost desemnat preşedintele companiei pentru România. Ion Ion, directorul fostei Daewoo, va fi cooptat în echipa managerială. Noul director de resurse umane va fi Angella Alexander, iar Len Meany a fost pus manager de operaţiuni financiare.