4 C
Craiova
duminică, 24 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateStatul grăbeşte autostrada Ford

Statul grăbeşte autostrada Ford

În prezent nu există surse de finanţare pentru drumul expres Craiova-Piteşti, dar ministrul transporturilor spune că vrea ca până în toamnă să demareze licitaţia de construire, ca promisiune pentru Ford.

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat pentru GdS că autorităţile de resort încearcă grăbirea execuţiei drumului expres Craiova-Piteşti, care ar putea fi transformat în autostradă, dacă traficul rutier cere acest lucru. Ludovic Orban vorbeşte deja de construire, cu toate că nu au fost identificate milioanele de euro cu care să fie plătită artera rapidă de circulaţie: „Intenţia noastră este ca anul acesta să demarăm licitaţia pentru construire, dar până atunci ne gândim cum să găsim sursele de finanţare. Decizia de a realiza acest drum expres s-a luat înainte de a începe negocierile cu Ford, dar semnarea contractului cu ei a fost un catalizator pentru a realiza acest drum, motiv pentru care grăbim construirea. Am avut o întâlnire cu Ford şi s-au interesat şi de acest drum, şi de altele către graniţa de vest şi către Constanţa“.

Ministrul a precizat că banii pentru drumul expres Craiova-Piteşti ar putea veni din trei surse: din Fondul Naţional de Dezvoltare (cu sumele obţinute din privatizări), de la bugetul de stat sau să se realizeze în concesiune cu companii specializate. Reprezentanţii Ford susţin că este în interesul autorităţilor române să asigure infrastructura necesară, pentru a se putea realiza contractul asumat de companie în ceea ce priveşte fabrica de autoturisme de la Craiova. „Din moment ce vom produce la Craiova 300.000 de maşini, va trebui să avem pe unde să le transportăm, deci ar trebui să avem căi rutiere. Noi am avut o întâlnire cu domnul ministru şi ne-am interesat, printre altele, şi de drumul expres Craiova-Piteşti. Le-am prezentat celor de la Ministerul Transporturilor o parte din programul nostru de business, de unde rezultă ce procent din autoturismele fabricate la Craiova vor fi transportate pe căi rutiere, pe căile ferate şi pe cele maritime“, a spus Nadia Crişan, consultant pentru Ford din partea firmei de avocatură McGuire & Woods. Ford nu doreşte să dea încă publicităţii care ar fi procentul de maşini transportate pe căile rutiere. Ludovic Orban a confirmat că Ford a fost la fel de interesat şi de transportul feroviar, dar şi de autostrăzile care se construiesc în vest, înspre graniţă, şi în est, către portul de la Marea Neagră.

 

22.000 de maşini pe zi

 

Indicii de trafic pe ruta Craiova-Piteşti au stat la baza construirii drumului expres. Zilnic, pe ruta respectivă tranzitează 22.000 de autovehicule. Ministrul Orban a precizat că, în cazul în care traficul se va intensifica anul acesta şi indicii de trafic vor fi depăşiţi, drumul expres s-ar putea transforma în autostradă. Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, drumul expres Craiova-Piteşti a fost aprobat în Consiliul Tehnico-Economic al instituţiei şi este prevăzut la secţiunea „Dezvoltarea reţelei rutiere rapide“. Drum expres înseamnă o arteră de circulaţie ceva mai rapidă decât un drum european, dar nu aşa de amenajată ca o autostradă.

 

Traseul drumului expres

 

Este important de ştiut că, în forma actuală, „autostrada Ford“ va ocoli localităţile. Cel puţin aşa reiese din harta dată publicităţii de Compania Naţională de Autostrăzi. În baza datelor furnizate de instituţia cu pricina, drumul va porni din două puncte: de la ieşirea din Craiova dinspre localitatea Şimnic, unde se va intersecta cu centura de nord a Băniei, şi de la ieşirea dinspre Plaiul Vulcăneşti, apoi cele două „braţe“ se vor uni. Va trece printre comunele Gherceşti şi Pieleşti, după care va continua în judeţul Olt, pe la sud-est de oraşul Balş. Imediat după Balş, drumul rapid va intersecta drumul european, va traversa râul Olteţ şi va trece pe la sud de Găneasa şi Slătioara. Va trece prin partea de sud a municipiului Slatina şi va urca înspre nord. Drumul expres se va mai intersecta de două ori cu drumul european care duce la Piteşti, în dreptul localităţilor Valea Mare şi Coloneşti.

Într-un comunicat al Companiei de Autostrăzi, transmis GdS, se arată că aproape de finalul drumului expres „este prevăzută amenajarea unui nod rutier ce face legătura cu autostrada A1 Bucureşti-Piteşti. În total, varianta selectată va avea o lungime de 121 kilometri“. Compania de Autostrăzi mai spune că studiul de fezabilitate s-a finalizat şi a costat aproape 28 de milioane de lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

71 COMENTARII