Operatorul român va trebui să investească două milioane de dolari şi să plătească, după aderare, o taxă anuală de 200.000 de dolari.
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române – Tarom şi Alianţa SkyTeam au semnat ieri, la Palatul Snagov, un acord de preaderare, cu o durată de 18 luni, timp în care operatorul român va derula investiţii de două milioane de dolari pentru a fi acceptat în Alianţă. „Tarom va trebui să plătească o taxă anuală de 200.000 de dolari, după ce va adera, iar costurile totale estimate în urma evaluării condiţiilor de aderare se ridică la două milioane de dolari şi ţin de îndeplinirea unor cerinţe de armonizare a sistemelor de operare“, a declarat ieri preşedintele Tarom, Gheorghe Bîrla, citat de Mediafax.
Potrivit acestuia, în termen de 18 luni, Tarom va trebui să investească în sistemele IT, de rezervare şi check-in şi să asigure standardele Alianţei de calitate şi securitate. „Cea mai importantă condiţie de aderare este armonizarea sistemelor IT, rezervare, inventariere şi check-in, care, odată implementate, vor aduce beneficii majore pasagerilor“, a spus Bîrla.
Nivelul de respectare a cerinţelor obligatorii va fi testat de membrii SkyTeam printr-un audit de specialitate, după ce operatorul român va îndeplini toate condiţiile de aderare. Ulterior, Alianţa se va întruni pentru a analiza auditul şi va comunica avizul de acceptare a companiei Tarom ca asociat.
800 de noi destinaţii şi preţuri avantajoase
Dacă Tarom îşi va îndeplini atribuţiile privind aderarea la Alianţa SkyTeam, pasagerii companiei româneşti vor avea acces la 800 de destinaţii noi, precum şi tarife mai avantajoase în cadrul programelor de fidelizare.
Potrivit ministrului transporturilor, Ludovic Orban, „Tarom va beneficia, prin aderarea la SkyTeam, de o serie de avantaje, precum lărgirea sferei de distribuţie şi de vânzare a biletelor, accesul la 800 de noi destinaţii, o politică tarifară mai flexibilă şi accesul la programele de fidelizare, prin care clienţii pot obţine reduceri în funcţie de numărul de kilometri parcurşi“.
Totodată, Tarom va oferi membrilor SkyTeam 30 de destinaţii noi, atât internaţionale, cât şi interne. „Compania va aduce 30 de noi destinaţii, mai ales prin conexiunile pe rutele interne“, a declarat preşedintele Air France-KLM, Jean-Cyril Spinetta, prezent la conferinţă.
Operatorul român a început, în urmă cu mai mulţi ani, negocierile în vederea aderării la SkyTeam, alianţă formată din 11 operatori aerieni, precum Air France, Delta Air Lines, Alitalia, Aeroflot, Aeromexico, KLM, Continental Airlines şi Czech Airlines. Alianţa SkyTeam a contactat Tarom, iniţial, prin intermediul companiei Alitalia, care s-a oferit să fie sponsorul operatorului român, însă, ulterior, Air France a preluat rolul de sponsor.
Alianţa deţine 20% din traficul global, are în oferta sa aproximativ 16.000 de zboruri zilnice, 800 de destinaţii din 160 de ţări şi atrage anual un trafic de 400 de milioane de pasageri.
Tarom a transportat anul trecut 1,69 milioane de pasageri, în urcare cu 32,1% faţă de 2006, ocupând locul doi în rândul companiilor de profil din Europa din punct de vedere al ratei de creştere, potrivit datelor Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene.
Gradul mediu de ocupare al operatorului român a fost anul trecut de 67,1%, în creştere cu 4,8 puncte procentuale.