14 C
Craiova
miercuri, 5 martie, 2025

Vot pentru liceu

Sloganuri precum „Suntem alături de tine. Eşti împreună cu noi“, „Construieşte-ţi viitorul alături de noi“, muzică, tineri care împart pliante. Nu este un moment desprins din campania electorală pentru alegerile locale, ci Bursa ofertelor şcolare.

 

Colegiile, liceele, grupurile şcolare şi şcolile speciale din judeţ şi-au scos pe piaţă ofertele. De la învăţământul teoretic, până la şcolile de arte şi meserii cu profiluri diverse, absolvenţii de gimnaziu au avut de unde să aleagă în ce unitate de învăţământ îşi vor petrece următorii patru ani. Lupta pentru atragerea elevilor a început încă de la primele ore ale dimineţii. Şcolile a trebuit să îşi aleagă un loc din sala Teatrului Naţional „Marin Sorescu“, unde în următoarele două zile se va desfăşura cea de-a noua ediţie a Bursei ofertelor şcolare.

 

„Gândeşte-te la o casă şi noi te învăţăm să o faci“

 

Încă de la intrare, Liceul Teoretic „Henri Coandă“ şi Grupul Şcolar Transporturi Auto se băteau în decibeli şi în melodii care de care mai antrenante. Dacă la „Coandă“ elevii în uniforme pe care era inscripţionat „Coandă Effect“ chemau vizitatorii la standul lor, Grupul Şcolar „Anghel Saligny“ de la standul de vizavi a scos în faţă majoretele. Alte şcoli au mizat pe meserii şi au câştigat un număr mare de vizitatori. Elevii Grupului Şcolar Industrial de Chimie „C.D. Neniţescu“ au făcut o demonstraţie de coafuri. „Asta este pentru cine merge pe coafură. E o meserie frumoasă, dar este mult de învăţat“, a spus Talida Stanciu, elevă în clasa a XI-a. Colegiul Tehnic „Ion Mincu“ le-a prezentat absolvenţilor de gimnaziu ce pot învăţa să facă dacă aleg să urmeze cursurile oferite. „Gândeşte-te la o casă şi noi te învăţăm să o faci“, iar la standul colegiului era o căsuţă de vacanţă din lemn.

 

Şcolile, în caravană prin judeţ

 

Grupul Şcolar „Ilie Murgulescu“ nu a venit la târg pentru a-şi căuta viitorii elevi, ci pentru promovare. Elevii au amenajat o masă festivă şi au pregătit cozonac cu care au servit, după toate normele etichetei, vizitatorii. „Pe noi acest târg nu ne ajută foarte mult să găsim viitorii elevi, dar participăm pentru a ne promova. În fiecare an, noi plecăm prin şcolile din judeţ să ne promovăm oferta educaţională. Aşa află elevii că suntem singurul liceu de profil industrie alimentară din Oltenia şi în acest fel îi atragem“, a explicat Vicu Prăzaru, directorul grupului şcolar.

Şi Colegiul Naţional „Gheorghe Chiţu“ îşi va promova oferta educaţională în cadrul unei caravane. „Acest târg este un prim pas spre alegerea şcolii potrivite. Noi vom face şi o caravană prin câteva oraşe şi comune din judeţ pentru a ne prezenta oferta“, a spus Corina Prica, directoarea colegiului. De la târg nu au lipsit nici standurile marilor colegii din Craiova, care nu a trebuit să impresioneze vizitatorii. Numele lor şi performanţele elevilor au fost de ajuns ca pliantele cu oferta educaţională să dispară de pe mese.

 

Cei mai mici clienţi

 

Vizitatorii, elevi în clasele terminale de gimnaziu, au venit la târg „cu şcoala“ sau cu părinţii. Dacă, pentru primii, plimbarea pe la standuri a fost un concurs de adunat oferte, alţii au stat mai mult, să analizeze ofertele şi să pună întrebări. „Eu am mai multe foi, uite, asta e colorată! Du-te să iei şi de acolo ofertă! Asta nu îmi place, că are scrisul mic“, a spus Mihai, elev în clasa a VII-a. „Mama vrea să merg la «Carol» sau la «Buzeşti», dar mie mi-au plăcut cei de la «Coandă» şi cei de la «Murgulescu». O să văd ce o să fac“, a spus Andrei, elev în clasa a VIII-a la Şcoala nr. 18 din Craiova.

Miruna a venit la târg cu mama ei, care ştia exact ce caută pentru fiica sa. „Nu aş vrea neapărat un liceu teoretic, pentru că e mai bine să ştie să facă şi altceva. De aceea caut o şcoală bună, unde să facă şi carte, şi practică. Am văzut ceva, dar ne vom hotărî după ce vom analiza ofertele acasă“, a spus Iulia Panait, mama Mirunei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS