Datorită micşorării taxei de primă înmatriculare, românii au început din nou să se orienteze către maşinile second hand.
Potrivit unei statistici a Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), pentru primele nouă luni ale anului, numărul înmatriculărilor de autoturisme second hand de import s-a dublat, la 168.339 de unităţi, faţă de aceeaşi perioadă din 2007, iar înregistrările de maşini noi şi-au încetinit scăderea consemnată în lunile anterioare, raportând un minus de 1,4%, la 228.497 de unităţi.
În perioada similară a anului trecut, au intrat în circulaţie 84.789 de automobile rulate şi alte 231.778 de maşini noi, în timp ce, în primele trei trimestre din acest an, numărul total al înmatriculărilor de autoturisme (noi şi rulate – n.r.) a crescut cu 25,3% faţă de acelaşi interval al anului trecut, de la 316.567 de unităţi la 396.836.
În septembrie, numărul de maşini noi înregistrate a crescut cu 17% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, de la 22.731 la 26.584 de unităţi.
În cazul autoturismelor secondhand, pentru aceeaşi perioadă de raportare, s-a înregistrat o creştere de 95%, de la 13.782 de unităţi (septembrie 2007), la 26.892 de automobile (septembrie 2008).
Datele DRPCIV aferente primelor nouă luni din acest an arată că piaţa auto second hand îşi continuă trendul de creştere cu 100%, început în a doua jumătate a anului 2008 (după modificarea taxei auto, la 1 iulie, al cărei cuantum s-a diminuat semnificativ pentru maşinile rulate şi a crescut uşor în cazul autoturismelor noi – n.r.).
De asemenea, statisticile DRPCIV indică faptul că înregistrările de automobile noi şi-au temperat scăderea cu un punct procentual, la nouă luni, faţă de situaţia raportată la şapte luni (având în vedere că iulie a fost prima lună în care modificarea taxei auto şi-a făcut simţite efectele – n.r.).
Vânzările Dacia în Europa de Vest au crescut cu 41,9%
Numărul înmatriculărilor de autoturisme Dacia în Europa de Vest a crescut cu 41,9% după primele nouă luni ale anului 2008, în comparaţie cu perioada similară din 2007, când acestea au totalizat 48.655 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de NewsIn. Autoturismele Dacia înmatriculate în Europa de Vest, în primele nouă luni ale anului, au totalizat 69.025 de unităţi, cu 20.370 mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2007. Pentru luna septembrie 2008, comparativ cu septembrie 2007, înmatriculările autoturismelor Dacia în aceeaşi zonă au crescut cu 93,6%, de la 4.045 la 7.832 de unităţi. Pe totalul pieţelor europene (UE + Islanda, Norvegia şi Elveţia), în primele nouă luni au fost înmatriculate 138.452 de autoturisme Dacia, în creştere cu 11%, iar în luna septembrie 2008, comparativ cu septembrie 2007, acestea au crescut cu 65,6%, de la 10.074 la 16.684.
Potrivit datelor ACEA, în România, în perioada ianuarie – septembrie 2008, au fost înmatriculate 228.450 de autoturisme, în scădere cu 1,4 procente faţă de perioada similară a anului trecut. În septembrie 2008, numărul acestora a crescut cu 17,4%, de la 22.650, în septembrie 2007, la 26.580.
La nivelul UE şi al ţărilor EFTA (Islanda, Norvegia şi Elveţia) înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 8,2% în septembrie (aproximativ 1,3 milioane), comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, şi cu 4,4% după primele nouă luni ale anului (aproximativ 11,7 milioane), faţă de perioada similară din 2007.
ŢiriacAutorulate a vândut 1.000 de maşini în opt luni
ŢiriacAutorulate a comercializat 1.000 de autoturisme second hand în primele opt luni şi intenţionează să pună în vânzare 1.500 de unităţi până la sfârşitul anului, a anunţat recent compania, parte a diviziei auto din cadrul grupului Ţiriac Holdings, controlat de omul de afaceri Ion Ţiriac.
„Anul acesta, maşinile germane, precum şi cele franceze au rămas cele mai populare pentru clienţii companiei. Interesul faţă de autoturismele sedan în patru uşi s-a menţinut şi anul acesta, cea mai cerută maşină fiind Dacia Logan“, se menţionează într-un comunicat al companiei.
Pe locurile următoare în clasamentul maşinilor preferate de clienţii companiei se situează, în ordine, Mercedes E-Klasse, Ford Focus, Renault Clio, Renault Megane, VW Golf, Opel Astra, VW Passat, Ford Fiesta şi Opel Vectra.
„Piaţa noastră este diferită, o nişă dintr-o piaţă globală, pe care operează un număr limitat de jucători. ŢiriacAutorulate s-a axat de la bun început pe nişa autoturismelor rulate Euro 4 cu vechime de până la trei-patru ani, care au o garanţie certă a legalităţii originii şi o garanţie postvânzare de 12 luni“, a declarat, în comunicat, Miodrag Stanoievici, directorul general al ŢiriacAutorulate.
Grupul Ţiriac Holdings cuprinde diviziile ŢiriacAuto, Ţiriac Imobiliare, Ţiriac Leasing şi Ţiriac Air. Pe lângă cele patru, grupul mai cuprinde firma de pază şi protecţie SecurIT Force şi producătorul de ascensoare IFMA.
Ţiriac Holdings mizează în acest an pe afaceri de aproximativ 2,2 miliarde de euro, în urcare cu 37% faţă de 2007. Divizia auto are ponderea cea mai importantă în afacerile consolidate, cu mai mult de 900 de milioane de euro, în 2007, şi un nivel estimat de peste 1,4 miliarde de euro în acest an.
Pe acest segment, Ţiriac Holdings desfăşoară atât activităţi de import, cât şi de distribuţie. Importurile sunt realizate prin intermediul a patru companii, respectiv Romcar (reprezentant Ford în România), Hyundai Auto România (reprezentant Hyundai în România), M Car Trading (reprezentant Mitsubishi în România) şi Premium Auto (distribuitorul general în România pentru Land Rover şi Jaguar). De asemenea, divizia auto reuneşte, alături de compania ŢiriacAutorulate, 14 dealeri care vând mărcile Mercedes, Chrysler, Dodge, Land Rover, Jaguar, Jeep, Mitsubishi, Ford, Hyundai şi Mazda.