12.9 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateFacturile Gării Craiova - neachitate

Facturile Gării Craiova – neachitate

Cavi Imexco, realizatorul modernizărilor, ameninţă că va vinde gara la bucată, pentru că lucrările, deşi sunt aprope finalizate, facturile, în valoare de peste 1.000.000 de euro, nu sunt decontate.

Viorel Călin, patronul Cavi Imexco SRL – firma care realizează modernizarea staţiei CFR Craiova, ameninţă că va vinde gara la bucată din cauză că autorităţile întârzie să-i deconteze lucrările executate până în prezent. Acesta acuză birocraţia aparatului de stat, care ar acţiona la comandă politică, şi spune că nu va debloca incinta gării până când firma sa nu va primi banii cheltuiţi. „Lucrările de modernizare sunt făcute cu un milion de euro din banii mei. Din această cauză, am ajuns acum în blocaj financiar, iar 250 de angajaţi nu mai au de lucru. Lucrarea este finalizată în proporţie de 98% şi putea fi predată de pe 15 decembrie. De două săptămâni însă, am întrerupt lucrul şi nu vom deloca şantierul din gară până când nu ni se vor da banii. Altfel, vom începe să demontăm şi să vindem. Mai sunt cazuri de gări private“, a declarat patronul Cavi Imexco pentru GdS.
Viorel Călin mai spune că, în mod normal, decontarea lucrărilor nu trebuia să întâmpine probleme, mai ales că finanţarea nu provine de la bugetul de stat, ci de la Banca Mondială. Întârzierile ar fi cauzate de faptul că patronul firmei Cavi este membru PNL, iar noua putere este de la PSD şi PD-L. „Politicul accesează aceste fonduri la comandă. Atâta timp cât este instabilitate la guvern şi se tot schimbă directori, funcţionarii ezită să semneze hârtiile, pentru că nu ştiu ce se va întâmpla. Nu vor să-şi rişte scaunul cald, pentru că noi (PNL – n.r.) suntem acum în opoziţie, iar PSD şi PD-L sunt la guvernare. Trebuie ca directorii să-şi dea girul“, a afirmat acesta.

Restructurări de personal la CFR

La rândul său, Radu Berceanu susţine că nu este vorba de afinităţi politice în aceste contracte. „Dacă tot e o problemă politică – eu nu voiam să ajungem aici -, prietenul lui, Ludovic Orban, de ce nu i-a dat banii de un an? Eu nu puteam să deblochez aceste fonduri între Crăciun şi Anul Nou. În al doilea rând, Cavi Imexco nu primeşte banii de la minister, ci de la firma Wibe (HF Wiebe GmbH & Co. Germania – antreprenorul general al lucrării). Este foarte posibil ca firma să fi primit banii de la minister şi să nu-i fi dat încă. Nu spun că aşa este, dar este posibil, m-am confruntat cu situaţii de genul ăsta. Voi face o analiză la minister şi i-am promis că îşi va primi banii. Eu nu am vrut să împart dreptatea pe teren, am fost să mă informez“, a răspuns Radu Berceanu.
Pe de altă parte, ministrul a anunţat cu această ocazie şi restructurări de personal în cadrul CNCFR. „O să încercăm un program de restructurare, pentru că în ultimul an şi jumătate au apărut în organigramă 700-800 de persoane. Şi aşa erau prea multe în momentul în care am părăsit eu ministerul. În prezent, CFR Infrastructură trăieşte din taxa de folosire a infrastructurii. 93% din buget este cheltuit pe salarii. În aceste condiţii, evident că nu mai rămân bani de investiţii“, a afirmat acesta.
Radu Berceanu spune că „toate companiile din cadrul CNCFR trebuie să treacă printr-un program de restructurare“ şi că „trebuie realizată o analiză managerială, iar soluţiile la care ajungem să fie aplicate“. Totuşi, în prezent, ministrul nu poate afirma cu exactitate care va fi numărul persoanelor restructurate din CNCFR.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII