Ford România trebuie să îşi mărească producţiea de peste 625 de ori într-un interval de un an şi jumătate, astfel încât să ajungă la un volum de peste 250.000 de unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziţiei Automobile Craiova.
Astfel, conform contractului de privatizare al Automobile Craiova, semnat între AVAS şi Ford Motor în septembrie 2007, compania americană s-a angajat să plătescă statului român până la 25% din valoarea achiziţiei societăţii în cazul în care la fosta uzină Daewoo nu se va atinge un volum de producţie de peste 250.000 de unităţi în patru ani de la preluarea constructorului auto.
La doi ani şi jumătate de la achiziţia uzinei din Craiova, Ford a asamblat până la 400 de autovehicule, ceea ce însemnă că Ford România trebuie să mărească producţiea de 625 de ori într-un an şi jumătate.
Contactați, reprezentanţii Ford România nu au comunicat dacă vor atinge sau nu în timp util volumul producţiei stipulate în contract.
Conform înţelegerii dintre cele două părţi, compania Ford va fi sancţionată cu până la 25% din preţul de cumpărare al societăţii dacă la Craiova se produc mai puţin de 200.000 de vehicule.