4.2 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateSemafoarele, eterna poveste

Semafoarele, eterna poveste

Comisia de Sistematizare a Circulaţiei propune modificarea secvenţelor de funcţionare la semafoarele din principalele intersecţii ale Craiovei, astfel încât toate să poată avea în acelaşi timp culoarea roşie

Semaforizarea din municipiu pare să fie cel mai discutat subiect al Comisiei de Sistematizare a Circulaţiei Rutiere şi Pietonale de pe lângă Primăria Craiova. Dacă la precedenta şedinţă a comisiei s-a discutat pe tema semafoarelor de la mall-ul Electroputere, următoarea va lua în discuţie modificarea secvenţelor de funcţionare la toate semafoarele din principalele intersecţii ale oraşului.

Sincronizare la Mall

Întrunită în ultima joi din luna ianuarie, chiar în timpul şedinţei ordinare a Consiliului Local Municipal, Comisia de Sistematizare a Circulaţiei a discutat despre semaforizarea de la mall, criticată în mai multe rânduri de membrii legislativului local pe motiv că, în loc să descurce traficul, mai mult îl bulversează. Drept urmare, comisia  – din care fac parte reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere, ai primăriei, dar şi ai RAADPFL – a decis să fie scurtaţi la 20 de secunde timpii de aşteptare de la semaforul instalat pe Calea Bucureşti, la intrarea în Electroputere Parc, iar RAADPFL să găsească o soluţie pentru sincronizarea acestui semafor cu cel de la Viitorul, astfel încât maşinile care vin dinspre centru să nu se mai blocheze la intrarea în parcarea mall-ului.
O cu totul altă problemă se întâlneşte la celălalt semafor, instalat pe bulevardul Dacia, la cealaltă ieşire din mall. Deşi ar fi util, acesta nu poate fi pus în funcţiune pentru că nu poate fi montată bucla inductivă ce trebuie pusă în carosabil şi care să sesizeze traficul, în vederea adaptării timpilor de funcţionare a semaforului. Explicaţia poate părea hilară, însă va ţine stins acest semafor încă vreo câţiva ani.
„Bucla inductivă a semaforului nu poate fi montată în carosabil pentru că nu poate fi spart carosabilul în cei cinci ani de la darea în funcţiune a străzii, cât durează garanţia lucrării. Dacă cei de la primărie ar face o asemenea lucrare, riscă să fie obligaţi la returnarea banilor europeni primiţi pentru reabilitarea bulevardului Decebal – Dacia“, a explicat inspectorul de poliţie Alin Apostol, reprezentantul Biroului Rutier Craiova în Comisia de Sistematizare a Circulaţiei.

Roşu pentru toţi

Următoarea şedinţă a Comisiei de Sistematizare a Circulaţiei va avea loc probabil săptămâna viitoare. Au fost propuse pentru a fi luate atunci în discuţie alte două probleme legate de semaforizarea din Craiova. Prima dintre ele pare banală, dar utilă, vizând trecerea semafoarelor electrice din tot oraşul pe culoarea galben intermitent în fiecare noapte, între orele 0.00 – 5.00. Solicitarea aparţine Poliţiei Rutiere şi se bazează pe traficul extrem de redus care se înregistrează în această perioadă, pe timpul nopţii.
A doua propunere este menită să reducă numărul accidentelor din intersecţii. „Am dori ca, în toate intersecţiile importante din oraş, semafoarele să aibă o secvenţă generală pe culoarea roşie. Mai precis, am dori ca timp de câteva secunde toate semafoarele dintr-o intersecţie să fie pe roşu, pentru a preîntâmpina situaţiile în care o maşină intră în intersecţie pe galben, iar alta vine din altă direcţie imediat ce s-a făcut verde şi se ciocnesc una cu alta“, a explicat inspectorul Apostol.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS