Gropile de pe Podul Calafat – Vidin, dat în folosinţă în urmă cu câteva luni, vor fi reparate, probabil, spre sfârşitul lunii ianuarie sau februarie, a declarat pentru Curierul Naţional, Vladimir Bereanu, jurnalist la Televiziunea Naţională Bulgară.
„Se lucrează, în continuare, la repararea gropilor de pe Podul Calafat – Vidin. Circulaţia este restricţionată, putându-se folosi doar o singură bandă. Firma care face reparaţiile a anunţat, la începerea lucrărilor, că acestea vor dura trei sau patru luni, ceea ce înseamnă că, probabil, vor fi finalizate abia spre sfârşitul lunii ianuarie sau sfârşitul lunii februarie“, a afirmat Bereanu, precizând că a cerut, printr-o solicitare oficială, Ministerului bulgar al Transporturilor să ofere informaţii privind stadiul lucrărilor şi al perioadei estimative necesare reparaţiilor. Noi sperăm că Ministerul Transporturilor bulgar va răspunde solicitării colegului nostru mai repede şi mai concret decât a făcut-o Ministerul Transporturilor din România, căruia i-au trebuit 15 zile ca să spună că nu ştie nimic…
Gropile, semnalizate de acum două – trei luni
Contactaţi telefonic, administratori ai firmelor de transport din judeţul Dolj au afirmat, pentru Curierul Naţional, că pe Podul Calafat – Vidin se circulă cu mare dificultate, având în vedere lucrările de reparaţii care se efectuează. „Se circulă pe o singură bandă, pe sensul spre Bulgaria, pentru că se încearcă să se repare proasta construcţie a Podului Calafat – Vidin. Este inadmisibil ca pe un pod, dat în funcţiune în urmă cu doar câteva luni, să apară peste noapte nişte gropi uriaşe, în condiţiile în care România a plătit zeci de milioane de euro“, a declarat pentru Curierul Naţional Cătălin Tălău, administratorul unei firme de transport din judeţul Dolj.
Un alt administrator al unei firme de transport din acelaşi judeţ, Cătălin Prună, a confirmat aceste probleme pentru Curierul Naţional, precizând că „gropile erau semnalizate încă de acum două – trei luni, dar nimeni nu s-a sinchisit să ia măsuri mai devreme. „Din câte am observat, sunt probleme de infrastructură a podului, în sensul că s-a deteriorat carosabilul din cauza infiltraţiilor. Erau gropi uriaşe, semnalizate încă de acum două – trei luni, dar nimeni nu a încercat să le repare mai repede. Din câte ştiu, în acest moment se circulă doar pe o singură bandă, în sensul de mers spre Bulgaria“, a precizat Cătălin Prună.