15.9 C
Craiova
duminică, 29 septembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCompaniile feroviare din Bulgaria și România, pregătite să introducă trenuri de pasageri prin podul Calafat-Vidin

Companiile feroviare din Bulgaria și România, pregătite să introducă trenuri de pasageri prin podul Calafat-Vidin

Căile ferate din România, Bulgaria și Ungaria colaborează pentru lansarea unor trenuri de pasageri care să lege Sofia de Craiova, Timișoara și Budapesta prin podul Calafat-Vidin, a declarat pentru Agerpres compania feroviară de stat a Bulgariei (BDZ).

Potrivit biroului de presă al BDZ, planurile inițiale prevăd ca trenurile să fie lansate începând cu 14 decembrie 2014, când va intra în vigoare mersul trenurilor pentru anul 2015. Cursa ce va lega Sofia de Budapesta prin Craiova și Timișoara ar urma să aibă ora de plecare 12.00, urmând să ajungă la în capitala ungară a doua zi la ora 8.00. Pentru retur, trenul va pleca din Budapesta la ora 19.00 și va ajunge la Sofia la ora 18.00 ziua următoare.

Trenul de călători între Sofia și Budapesta prin podul Nouă Europa face parte din proiectul RAIL4SEE. Mersul trenurilor se stabilește în cadrul conferințelor Forum Train Europe, prima având loc în luna ianuarie, iar următoarea fiind programată pentru sfârșitul lunii martie, precizează BDZ-Călători. Deocamdată, nu există estimări cu privire la numărul potențial al călătorilor care vor folosi acest tren.

În același timp, BDZ Cargo are deja un acord cu CFR Marfă pentru transport feroviar de mărfuri cu două trenuri prin podul Calafat-Vidin acesta urmând să fie pus în aplicare după clarificarea unor detalii privind folosirea podului ce vor face obiectul unui acord suplimentar ce trebuie semnat de cele două state.

La rândul său, CFR Călători se declară ‘pregătită să introducă în circulație trenuri de pasageri în relația cu operatorul bulgar de călători pe podul Calafat — Vidin, imediat ce i se comunică deschiderea în condiții normale de exploatare de către gestionarul infrastructurii feroviare din România. Pentru început, se va realiza conexiunea regională între zonele vecine podului din ambele țări. În funcție de reacția utilizatorilor și de necesarul de trenuri, numărul acestora poate crește, explică compania.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS