-0.5 C
Craiova
marți, 26 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateA început un nou sezon de reduceri

A început un nou sezon de reduceri

Vitrinele marilor lan­țuri de magazine din Craiova sunt pline de afișe care anunță reduceri la produsele de sezon. Craiovenii pot profita de ieftiniri cuprinse între 20% și 70%.

Pentru a nu rămâne marfa de sezon pe rafturi, reprezentanțele marilor firme de îmbrăcăminte și încălțăminte aplică reduceri semnificative. Astfel, persoanele care nu și-au putut cumpăra hainele sau sandalele dorite, o pot face acum, la reducerile de final de sezon.
Dorința de a-și cumpăra produsele preferate cu o reducere semnificativă de preț îi face pe mulți craioveni să intre în magazine, să probeze, apoi să cumpere. „Prețurile sunt foarte bune. Mi-am luat o pereche de blugi la 50 de lei, iar înainte de reduceri erau 100 de lei. Am avut noroc să găsesc și mărimea mea, pentru că se dau foarte repede“, a spus o tânără, în timp ce părăsea magazinul.

Unele prețuri rămân piperate chiar și reduse

Sunt și persoane care intră, probează produsul, dar, în cele din urmă, aleg să nu-l cumpere, pentru că, și redus cu 70%, prețul este tot mare. „Am vrut să-mi cumpăr o pereche de sandale, dar am renunțat când am văzut prețul. Ajungeau la 140 de lei reduse și nu îmi permit să dau atâția bani. Nici nu cred că pot să facă reduceri mai mari de atât“, a zis, dezamăgită, o mămică venită la cumpărături cu copilul de mână.
Există și reprezentanțe mari de haine de unde oamenii cumpără și spun că promoțiile sunt avantajoase. „Mi-am cumpărat o bluză și am dat 20 de lei pe ea, în loc de 70, cât era prețul inițial. Profit întotdeauna de sezonul reducerilor pentru că îmi pot cumpăra mai multe produse cu banii pe care i-aș da pe unul singur dacă nu ar fi redus“, a explicat o tânără, din a cărei plasă se vedea o bluză în culori pastelate.

Capcanele reducerilor

Perioada reducerilor este propice pentru reprezentanțele marilor firme de îmbrăcăminte și încălțăminte. Pe toată durata soldărilor, magazinele apelează la diverse strategii de vânzare prin care să convingă cumpărătorii să cheltuiască mai mult. Astfel, în această perioadă, găsim mai peste tot două produse la prețul unuia singur sau chiar „2+1 gratis la toată marfa“. Aceste oferte nu fac altceva decât să le ia ochii clienților, și bineînțeles, banii din buzunare. „Tricoul ăsta îmi place mult, dar cel de-al doilea e urât rău. Prețul este avantajos, dar ce fac cu al doilea, că nu o să-l port?!“, discută două tinere între ele. Magazinele care au oferta „2+1 gratis la toată marfa“ sunt pline de părinți cu copiii după ei care caută cele mai bune oferte pentru familie.
În anumite magazine, găsești și coșuri mari pline de haine aruncate una peste alta, în care, cu multă răbdare și atenție, poți găsi pantaloni la numai 30 de lei sau bluze la 15-20 de lei. Dar aici prea puțini se îmbulzesc, pentru că, deși prețurile sunt mai mici, măsura hainelor sau modelul este mai greu de observat decât în cazul celor frumos aranjate pe umerașe, dar care se vând la un preț mult mai mare.

Prevederi legale

Vânzările de soldare, conform legislației în vigoare, se pot derula doar în anumite perioade ale anului și anume: 15 ianuarie – 15 aprilie pentru produsele de toamnă-iarnă și 1 august – 31 octombrie pentru produsele de primăvară-vară. Vânzările de soldare se pot efectua numai în cursul acestor perioade din an, cu o durată maximă de 45 de zile fiecare, comercianții având obligația de a depune cereri la primărie cu cel puțin 15 zile înainte de a începe sezonul reducerilor.
„Vânzarea de soldare este orice vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea de soldare/soldări/solduri şi care, printr-o reducere de preţuri, are ca efect vânzarea accelerată a stocului de mărfuri dintr-o structură de vânzare cu amănuntul, în scopul reînnoirii sezoniere a sortimentului de mărfuri. Produsele care pot fi supuse soldării sunt articolele de îmbrăcăminte – articolele de blănărie-pielărie, confecţiile, tricotajele, inclusiv lenjeria -, ţesăturile, marochinăria, încălţămintea şi articolele sezoniere de sport-turism, precum şi alte produse care vor fi stabilite prin norme ca făcând parte din categoria produselor sezoniere“.
Art. 24 din OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor pe piață

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS