20.1 C
Craiova
duminică, 6 octombrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDocumente ce se pot comunica prin Serviciul "Spaţiul privat virtual"

Documente ce se pot comunica prin Serviciul „Spaţiul privat virtual”

Prin Serviciul „Spaţiul privat virtual” pot fi comunicate mai multe documente, potrivit Ordinului Ministerului Finanţelor Publice privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele fizice.
Documentele ce se pot transmite sunt următoarele.
A. Documente emise de organul fiscal şi comunicate contribuabilului Automat
– Decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013
– Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale (formular 260), pentru veniturile realizate începând cu anul 2015
– Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate începând cu anul 2015
– Decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii (începând cu data de 1 iulie 2015).

La cererea contribuabilului
– „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de …”
– „Nota obligaţiilor de plată”
– „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”
– „Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiul privat virtual»”
– „Certificatul de atestare fiscală” (începând cu data de 1 iulie 2015)
– „Adeverinţă de venit”.

B. Documente emise de contribuabil şi comunicate organului fiscal
– Cerere privind „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de ….”
– Cerere privind „Nota obligaţiilor de plată”
– Cerere privind „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”
– Cerere privind „Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiulprivat virtual»”
– Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală” (începând cu data de 1 iulie 2015)
– Cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit
– Declaraţie privind veniturile realizate din România (formular 200) aferentă veniturilor realizate începând cu anul 2014
– Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor (formular 230) aferentă impozitului anual datorat începând cu anul 2014
– Declaraţie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferentă veniturilor realizate începând cu anul 2015.

Accesul la „Spaţiul privat virtual” este gratuit, iar iniţializarea pentru înregistrare se face prin metodologia existentă pe pagina de site a anaf, butonul cu roşu din dreapta sus „Spaţiul privat virtual”-
Inspectorii ANAF recomandă contribuabililor persoane fizice accesarea cu încredere a acestui canal bine securizat, în sensul reducerii timpului acordat pentru depunerea sau eliberarea documentelor mai sus menţionate, a timpului de deplasare aferent, eliminarea cozilor de aşteptare, asigurării unui confort deosebit al comunicării şi în acelaşi timp sporirea timpului afectat pentru alte activităţi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS