Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită, confidenţială, dedicată persoanelor de peste 65 de ani, a înregistrat un record al numărului de apeluri în luna aprilie, când au avut loc peste 1.200 de interacțiuni telefonice inițiate de 450 de persoane care au sunat la numărul dedicat. De la lansarea liniei de ajutor pentru vârstnici până acum, au avut loc peste 21.000 de interacțiuni telefonice, gestionate de operatori specializați.
Nivelul record al interacțiunilor consemnate în luna aprilie a fost atins în urma unei campanii ample de comunicare derulată la nivel național, pentru a face cunoscut acest serviciu unui număr cât mai mare de persoane vârstnice. Campania a inclus difuzarea unui spot radio, distribuirea unor pliante de informare, expunerea unui afiș în mijloace de transport și în reviste de interes pentru această categorie de vârstă.
Telefonul Vârstnicului (0800 460 001) poate fi apelat gratuit de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta, între 08:00 și 16:00. Cei care sună primesc informații utile, sfaturi sau sprijin emoţional şi sunt îndrumați de operatorii specializaţi în asistenţă socială pentru rezolvarea problemelor ridicate. Linia poate fi accesată şi de cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă în care se află o persoană în vârstă.
România se află pe locul al doilea în statisticile europene privind ritmul accelerat al îmbatrânirii populației, persoanele vârstnice reprezentând 17% din structura populației totale. Pe lângă neajunsurile financiare și problemele medicale, această categorie se confruntă cu două mari provocări: accesul limitat la informație și singurătatea.