Prima reclamă din lume concepută exclusiv prin intermediul inteligenţei artificiale a fost filmată de britanicul Kevin Macdonald, regizorul devenit celebru pentru lungmetrajul „Ultimul rege al Scoţiei/ The Last King of Scotland” şi premiat cu Oscar pentru documentarul „One Day in September” (1999), despre povestea teroriştilor palestinieni care au luat ostateci sportivii israelieni la Jocurile Olimpice de la Munchen din 1972, informeaza Gandul.info.
”Ţi-ai bătut joc de munca mea!”, i-ar spune regizorului computerul care a scris primul scenariu ce s-a transformat într-o reclamă pentru o celebră marcă de automobile. Cel puţin aşa cred Kevin Macdonald, cel care a dirijat filmările. Pentru a scrie scenariul, Inteligenţa Artificială a analizat cele mai bune reclame din ultimii 15 ani, dar şi parametrii emoţionali şi intuitivi ai omului.
Scenariul reclamei a fost scris în întregime de un program pus la punct de IBM, la solicitarea companiei care produce automobilele Lexus, potrivit prestigedigital.net.
Reclama durează 60 de secunde şi a fost vizionată în premieră pe 15 noiembrie. Pentru realizarea ei, programul informatic a analizat clipurile publicitare premiate în ultimii 15 ani, dar şi parametri legaţi de inteligenţa emoţională, preferinţele spectatorilor şi intuiţia umană. Reclama poate fi vazuta pe Gandul.info.